انواع سینک ظرفشویی

انواع سینک ظرفشویی

ما در این مطلب خود میخواهیم انواع سینک ظرفشویی را مورد بررسی قرار دهیم تا شما بتوانید با خیالی آسوده مدل مدنظرتان را با قیمت منصفانه خریداری کنید.

انواع سینک ظرفشویی را در مدل ها، ابعاد، اشکال و متریال های متنوعی تولید و روانه بازار کرده اند. البته باید گفت که طراحی مدل های مختلف این محصول به طور مداوم در حال تغییر و تحول است. به نحوی که بخش های مختلف آن از جمله:

  • سینی
  • پیکربندی‌ با اتصال تخته‌ برش
  • آبکش
  • قسمت تخلیه ‌و دیگر بخش های آن هر روز به شکل و شمایل و ساختاری جدید طراحی میشوند.

با وجود طرح های بسیار متنوع و کاربردی این محصول چند مدل زیبا و البته کلاسیک از آن وجود دارند. بعد از گذشت سال ها که از تولید آن ها می گذرد هنوز هم از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

سینک ظرفشویی انواع

خرید سینک ظرفشویی

پیش از خرید لازم است انواع سینک ظرفشویی را از نزدیک مورد بررسی قرار داد. سپس محصول انتخابی را با معیارها و انتظارات خود سنجیده و مورد ارزیابی قرار داد. جدای از بحث سینک و خرید آن برای آشپزخانه خود بهتر است در زمان خرید هر کالا یا وسیله دیگری با آگاهی کامل از عملکرد، جنس و قیمت جهت خرید آن اقدام کنید. زیرا امروزه تنوع کالاها به حدی است که افراد را دچار سردرگمی و دودلی میکنند. با تمام این اوصاف و با در نظر گرفتن تمام موارد ذکر شده بهتر است در زمان خرید سینک به طراحی آشپزخانه و بخش های اصلی آن مانند کابینت و مقدار فضای موجود برای نصب آن دقت کرد. در مرحله بعدی باید کارایی، نحوه راه اندازی و نصب آن، سایز، گارانتی، نوع طراحی، سبک آن و تجهیزات جانبی سینک را مد نظر قرار داد. به این ترتیب میتوان یک خرید هیجان انگیز و فوق العاده را تجربه کرد.

⭕ معرفی انواع سینک ظرفشویی

🌐سینک گرانیتی

سینک گرانیتی یکی از انواع سینک ظرفشویی است که از نوعی سنگ طبیعی ساخته میشود. این نوع سینک به طرز خارق‌العاده‌ای دارای رنگ و طرح های بسیاری است. به نحوی که به راحتی می توان آن را با پیشخوان و سایر بخش های آشپزخانه ست و منطبق کرد. بسیاری از سینک‌ های گرانیتی دارای سنگی یکپارچه و در اصطلاح یک تکه هستند. البته در برخی موارد این نوع سینک را از چند صفحه سنگی نیز تولید می کنند.

مهم ترین ویژگی سینک گرانیتی، مقاومت بالای آن در برابر لک شدن، حرارت بالا، خراش و ترک خوردگی است. البته در کنار این مزیت ها و مشخصه های منحصر به فرد باید گفت که این محصول بسیار سنگین بوده و ممکن است کابینت زیرین و پایه را دچار شکستگی کند. بنابراین برای جلوگیری از این پیش آمد و جهت ایجاد سازگاری کابینت با وزن سینک لازم است تا حد ممکن آن را تقویت کرد. در صورتی که در میان انواع سینک ظرفشویی قصد خرید و استفاده از این نوع سینک را دارید پیشنهاد ما به شما ست کردن و هماهنگ کردن آن با سنگ پیشخوان است. زیرا در این حالت میتوانید شاهد منظره ای زیبا و جذاب از آشپزخانه خود باشید. خبر خوب درباره این نوع سینک عدم مراقبت مداوم و امکان استفاده از آن برای مدت های طولانی است.

سینک توکار

یکی دیگر از انواع سینک ظرفشویی سینک توکار است. دلیل نام گذاری آن اتصال به زیر پیشخوان به کمک گیره‌ های مخصوص است. مدل توکار برخلاف مدل‌ های روکار فاقد لبه‌ و یا بخش اضافه ای در قسمت های اطراف و حاشیه است. بنابراین لبه پیشخوان به‌ طرز یکنواخت و یکپارچه ای درون کاسه سینک جای داده میشود. این مدل سینک بسیار جذاب و مدرن و به روز است و برای تمیز کردن آن افراد دچار دردسر نخواهند شد. همچنین به دلیل نبود هیچ گونه شکاف و درزی در ساختار آن از عمر بالایی برخوردار است. زیرا به دلیل عدم نفوذ آب به بخش داخلی، سینک دچار فرسودگی زود هنگام نمیشود. لازم به ذکر است که معمولاً سینک توکار را از متریال چدن، مرمر، گرانیت و سرامیک و گاهی هم استیل ضد زنگ تولید میکنند.

مشخصات سینک ظرفشویی توکار

به جرات میتوان گفت سینک توکار یکی از انواع سینک ظرفشویی است که زیبایی خود را برای مدت های طولانی حفظ کرده و نمایی بی نظیر و هیجان انگیز به آشپزخانه شما خواهد داد. نکته قابل توجه در رابطه با این محصول آن است که هیچ محدودیتی در انتخاب جنس آن وجود ندارد. بنابراین میتوان سینک مورد نظر خود را از هر جنسی انتخاب کرده و آن را به شکل توکار نصب کرد‌. البته نباید فراموش کرد که نصب این مدل سینک اندکی زمان بر بوده و نیاز به کار بیشتری دارد. زیرا جای گیری کاسه آن در قسمت پایین پیشخوان بسیار مهم و حیاتی است و قرار دادن اصولی کاسه در مکان مورد نظر نیاز به چسب کاری حرفه ای دارد. به طور کلی سینک های توکار دارای فواید و مزایای بسیاری هستند که برخی از آن ها عبارت‌اند از:

✅ اشغال فضای اندک.

✅ قابل استفاده در طرح های متنوع.

✅ تمیز کردن بسیار راحت و آسان.

 

انواع سینک ظرفشویی گرانیتی

انواع سینک ظرفشویی مدرن معمولاً دارای چندین لوازم جانبی کاربردی هستند که عبارت‌اند از:

🔵 سیفون اتوماتیک:

اغلب سینک های جدیدی که طراحی و تولید میشوند صرف نظر از متریال به کار رفته، طرح و رنگ آن ها دارای سیفون اتوماتیک هستند. این امکان جالب و جذاب موجود در سینک به افراد کمک میکند تا در زمان نیاز لگن سینک را از آب پر کرده و سپس با فشار یک دکمه و یا چرخاندن اهرم تعبیه شده آب درون لگن را خالی کنند.

🔵 جامایع:

امروزه جا مایع را در اغلب سینک ها طراحی می کنند و آن را به صورت منبعی در زیر سینک نصب میکنند. به نحوی که تنها بخش قابل رویت پمپی است که مایع از آن خارج میشود. چنین امکانی علاوه بر مرتب تر شدن سینک باعث شکیل تر شدن فضای آشپزخانه میشود. علاوه بر جا مایع و سیفون اتوماتیک انواع مختلف سینک ها دارای لوازم جانبی دیگری مانند تخته گوشت، سبد میوه جهت شستشوی آن و سینی هستند.

انواع سینک ظرفشویی را با اهداف متعدد و البته مشخصی در آشپزخانه ها تعبیه میکنند. آماده سازی غذا، تمیز کاری منزل بخصوص آشپزخانه از جمله استفاده هایی هستند که از این وسیله میشوند. در واقع بدون وجود سینک نه تنها آشپزخانه بلکه سایر بخش های خانه دچار کمبود و نقصان خواهند شد. زیرا بدون آن فعالیت های روزمره اهالی خانه مختل میشود. علاوه بر تمام موارد یاد شده مورد بسیار مهم درباره سینک های ظرفشویی ترکیب هنرمندانه و حرفه ای آن با سایر بخش های خانه است.

بنابراین پیش از انتخاب نوع سینک آشپزخانه لازم است به نوع چیدمان، مقدار فضای قابل استفاده، مقدار بودجه در دسترس و عادات و تمایلات آشپزی افراد توجه خاص و ویژه کرد. اگر قصد تعویض سینک آشپزخانه خود را دارید و یا برای خانه تازه ساخت خود به دنبال یک سینک ایده ال میگردید باید تمامی موارد ذکر شده در متن فوق را مورد توجه قرار دهید. البته کسب اطلاع درباره مدل های مختلف این وسیله جزو اقدامات اولیه ای است که میتواند در انتخاب بهترین مدل بسیار کمک کننده باشد.

انواع سینک گرانیتی

فروشگاه اینترنتی فرس

انواع سینک ظرفشویی را می توانید با مناسب ترین قیمت و با بالاترین کیفیت از آریا فرس خریداری کرد. در این فروشگاه علاوه بر ارائه مدل های مختلف میتوان از وان جکوزی و قیمت کابین دوش نیز مطلع شد و با توجه به فاکتورهای ذکر شده مناسب ترین محصول خود خریداری کرد. علاوه بر آن فروشگاه اینترنتی فرس چندین مشاور خرید با تجربه و متخصص در اختیار دارد که اقدام به ارائه مشاوره خرید جکوزی به مشتریان میکنند. این افراد با توجه به انتظارات خریدار، میزان بودجه، نوع سلیقه و ابعاد کابینت و فضای در نظر گرفته جهت نصب سینک مناسب ترین محصول را به آنان پیشنهاد میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید