تعمیرات و نگهداری جکوزی خانگی

تعمیرات و نگهداری جکوزی خانگی

اگر قصد خرید جکوزی را داشته باشید یا مدت طولانی مالک آن بوده اید یا به تازگی اولین وان جکوزی خود را خریداری کرده اید، مهم است که با تعمیرات جکوزی که ممکن است در آینده با آن رو به رو شوید آگاه باشید.

واقعیت این است که تعمیرات، بخشی طبیعی از داشتن یک جکوزی است، به خصوص زمانی که در طول سال ها به خوبی از آن استفاده شده باشد. با این حال، اگر آن را دوست داشته باشید و به روال تعمیر و نگهداری کامل وان جکوزی پایبند باشید، این تعمیرات باید بسیار اندک و جزئی باشد.

با ما همراه باشید تا در این مقاله به رایج‌ترین مشکلات ، راه‌حل‌های تعمیرات جکوزی بپردازیم و اینکه چگونه می‌توانید تعمیرات را آسان‌تر از همیشه کنید.

چگونه بفهمم که وان جکوزی من نیاز به تعمیر دارد؟

دانستن اینکه جکوزی شما نیاز به تعمیر دارد به همین سادگی است که شامل یک بازرسی کامل جکوزی به عنوان بخشی از روال تعمیر و نگهداری جکوزی شما میباشد.

این شامل بازرسی مواردی مانند:

گرم کن

پمپ جکوزی

پوسته

جت ها

کابین جکوزی

لوله های جکوزی

اغلب مشکلات مربوط به این اجزا به راحتی قابل تشخیص است.

خبر خوب این است که بسیاری از مشکلاتی که کشف می‌کنید، راه‌حل‌های نسبتاً ساده‌ای دارند که می‌توانید خودتان انجام دهید، یا می‌توانید با یکی از متخصصان ما تماس بگیرید تا مشکل برای شما رفع شود.

چگونه بفهمم که وان جکوزی من نیاز به تعمیر دارد؟

برخی از علائم رایج جکوزی شما در مضیقه است و ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد:

آب بدبو

آب ابری یا کف آلود

نوسانات دمای آب

تغییرات در فشار جت

هر گونه صدای عجیب یا بلند از پمپ شما

تغییرات در سطح آب شما

قطع شدن قطع کننده های جکوزی

این در حالی است که در طول عمر جکوزی خود با تعمیرات مبهم دیگری روبرو شوید، در اینجا چند مشکل رایج و مراحلی که می توانید برای تعمیر آنها انجام دهید، آورده شده است.

برخی از علائم رایج جکوزی شما در مضیقه است و ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد

فشار جت کم

اگر برای ماساژ آرامش‌بخش در وان آب گرم خود مستقر شده‌اید و متوجه می‌شوید که فشار جت شما چیزی بیش از یک جریان ضعیف نیست یا کاملاً وجود ندارد، ممکن است یک قفل هوا در سیستم خود داشته باشید.

این مشکل اغلب پس از تعویض آب اتفاق می‌افتد، بنابراین اگر اخیراً این کار را انجام داده‌اید، احتمالاً دلیلش این است.

خوشبختانه، حل آن اغلب یک مشکل نسبتاً آسان است.

برای پاک کردن قفل هوا از سیستم خود، جت های خود را تا آنجا که ممکن است باز کنید، جت های خود را هر بار به مدت 10 تا 15 ثانیه روشن کنید،

مراقب حباب هایی باشید که از جت های شما شروع به بیرون آمدن میکنند،

آنها را روی فشار کامل قرار دهید و اجازه دهید تا جت های شما دوباره با قدرت کامل کار کنند.

فشار جت کم

آب کثیف

اگر پوشش خود را فقط برای کشف آب کدر یا کف آلود برداشته اید، برنامه شما برای استفاده از جکوزی باید در حین رفع مشکل متوقف شود.

آب کثیف معمولاً به دلیل بار بیش از حد مواد آلی یا مواد شیمیایی ایجاد میشود.

برای رفع این مشکل آب خود را آزمایش کنید، آن را با محصولات تصفیه آب خود درمان کنید، یک اکسید کننده به آب خود اضافه کنید تا به تجزیه هر گونه روغن کمک کند.

این همچنین میتواند ناشی از فیلترهای کثیف باشد که باعث می شود کثیفی و باکتری ها در هنگام عبور از آنها دوباره وارد آب شما شوند. فیلترهای خود را با شستشو با آب به آرامی از شلنگ یا شیر آب تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها را برای هر گونه آسیب در طول فرآیند بازرسی میکنید.

اگر نمیتوانید آب خود را تمیز کنید، آب را به طور کامل تغییر دهید و قبل از پر کردن مجدد پوسته و سیستم وان جکوزی خود را تمیز کنید.

فشار جت کم

آب خیلی گرم یا خیلی سرد

نگه داشتن آب در دمای مناسب ضروری است. اگر متوجه شده اید که کنترل پنل شما کد COOL یا OH را نشان میدهد، این یک نشانه مطمئن است که مشکلی در دمای آب شما وجود دارد.

COOL اغلب زمانی ایجاد میشود که دمای آب شما خیلی پایین باشد، در حالی که OH زمانی رخ میدهد که دمای آب شما خیلی بالا باشد.

آب کثیف جکوزی

خیلی داغ یا OH

اگر به نظر میرسد دمای آب جکوزی شما به شدت افزایش یافته است، میتواند چند دلیل داشته باشد:

دمای بیرون افزایش یافته است . شما فیلترهای کثیفی دارید و پمپ شما اغلب کار میکند.

اگر بیرون مرطوب بوده باشد، ممکن است دمای آب شما در کنار آن افزایش یافته باشد. برای حل این مشکل ، به سادگی دمای جکوزی خود را کاهش دهید. سعی کنید آن را به 98 درجه فارنهایت کاهش دهید.

همچنین باید فیلتر خود را بررسی کرده و در صورت لزوم آنها را تمیز کنید. فیلترهای کثیف باعث راکد شدن آب و افزایش دمای آن شوند.

در نهایت، پمپ بیش از حد فعال، به ویژه در طول تابستان، میتواند باعث نوسانات گرما شود. همانطور که پمپ کار میکند، گرما تولید میکند و در نتیجه دمای آب شما افزایش مییابد. اگر مراحل قبلی نتوانست مشکل را حل کند، سعی کنید مدت زمان یا زمان کارکرد پمپ خود را تنظیم کنید.

آب خیلی گرم یا خیلی سرد جکوزی

بیش از حد سرد یا COOL

اگر آب جکوزی شما خیلی سرد می شود، ممکن است به این معنی باشد که:

گزم کن جکوزی شما آسیب دیده است ، شما قفل هوا دارید و یا شما در سیستم گردش خون خود گرفتگی دارید.

شایع ترین علت آب سرد این است یک عنصر حرارتی آسیب دیده است. از آنجایی که المنت گرمایشی شما دائماً توسط آب احاطه شده است، ممکن است خورده شود یا در طول زمان آسیب ببیند، به خصوص اگر آب جکوزی شما اغلب نامتعادل بماند.

شما باید المنت گرم کن خود را برای هر گونه آسیب بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

اگر این مورد است، شما دو گزینه دارید:

ابتدا می توانید دستگاه را به طور کلی تعویض کنید. این رایج ترین و ساده ترین راه حل است.

دوم، شما میتوانید فقط خود قطعه را جایگزین کنید. این تعمیر چالش برانگیزتر است و فقط در صورتی باید انجام شود که مطمئن باشید میتوانید این کار را بدون آسیب بیشتر به قطعات دیگر خود انجام دهید.

اگر به نظر می رسد المنت شما در شرایط خوبی قرار دارد، می توانید روش فوق را برای خارج کردن قفل هوا از سیستم خود دنبال کنید تا علت یخ زدگی آب را رد کنید.

در نهایت، میتوانید فیلترهای خود را تمیز کرده و لوله های خود را برای هرگونه گرفتگی بررسی کنید. شستشوی لوله ها با پاک کننده لوله در طول تمیز کردن و برنامه ریزی شده ی منظم میتواند به مبارزه با این مشکل و جلوگیری از بروز آن در آینده کمک کند.

آب خیلی داغ یا OH جکوزی

یک پمپ با صدای بلند

اگر متوجه شده اید که پمپ آب شما شروع به تولید صداهای عجیب و غریب کرده است، وقت آن است که آن را برای هر گونه آسیب بررسی کنید. به طور کلی، پمپ شما یا شروع به جیغ زدن می کند یا صدای غرغر عمیقی تولید میکند.

اگر جیغ می‌کشد، احتمالاً به این معنی است که بلبرینگ‌ها برای کمک فریاد می‌زنند. سعی کنید ابتدا با روغن کاری آنها را درست کنید. اگر درست نشد ، وقت آن رسیده است که پمپ خود را تعویض کنید.

اگر پمپ شما صدای غرغر یا غرغر عمیقی ایجاد کرده است، احتمالاً ناشی از کمبود آب است. این میتواند به دلیل انسداد یا پایین بودن سطح آب شما باشد. سطح آب خود را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را پر کنید و پمپ خود را بررسی کنید و هرگونه انسداد ایجاد شده را برطرف کنید.

آب بیش از حد سرد یا جکوزی

سطح آب به طور مداوم پایین است

سطح پایین آب اغلب ناشی از یکی از سه مورد است:

نشتی لوله ها

شکافی در پوسته شما

نشتی از پمپ آب

اگر لوله ها یا پمپ آب شما نشتی دارد، معمولاً تشخیص آن مشکلی نسبتاً آسان است ومشکل در لوله کشی جکوزی شماست. در طول بازرسی های منظم خود، به دنبال هر گونه گودال آب یا رطوبت در مناطقی باشید که باید خشک باشند. اگر گودال‌هایی کشف کردید، احتمالاً در نزدیکی آن نشتی دارید.

اگر یکی را کشف کردید، احتمالاً باید با متخصصان تماس بگیرید تا آن را برای شما تعمیر کنند. این اطمینان حاصل میکند که هیچ آسیب اضافی به سیستم یا قطعات اتصال شما وارد نمیشود.

از سوی دیگر، یک ترک در پوسته شما، مشکلی برای تشخیص بسیار دشوارتر است. حتی کوچکترین ترک میتواند باعث مشکلات بزرگ شود و تشخیص آنها بسیار سخت است. اگر به نظر نمیرسد دلیل پایین بودن سطح آب وان آب گرم خود را پیدا کنید، وقت آن است که آن را تخلیه کرده و پوسته آن را به طور کامل بررسی کنید.

پمپ جکوزی با صدای بلند

قطع شدن قطع کننده ی وان جکوزی

اگر به نظر میرسد که قطع کننده شما مدام از کار می افتد و جکوزی شما را از منبع برق خود قطع میکند، احتمالاً یک قطعه الکتریکی آسیب دیده مانند گرم کننده یا پمپ جکوزی!!

ساده ترین راه برای تشخیص این مشکل این است که تمام قسمت های جکوزی خود را از برق بکشید و هر یک را در یک زمان به برق وصل کنید تا در نهایت مشکل را پیدا کنید. قطعه ای که باعث می شود آن را ترک کند احتمالا مقصر است و باید تعویض شود.

هنگام انجام این کار مراقب باشید! اگر با این مرحله راحت نیستید و نمیتوانید آن را انجام دهید ، در اسرع وقت با متخصصان ما تماس بگیرید.

نشتی لوله های جکوزی

تعمیر و نگهداری آسان

در مقایسه با استخرهای سنتی، تعمیر و نگهداری وان جکوزی بسیار ساده تر است. سیستم های نوآورانه تصفیه و مدیریت آب ما گندزدایی را به حداکثر می رساند و کلرامین ها را کاهش می دهد.

به دنبال جکوزی مطمئن و خدمات پس از فروش آن هستید؟

محصولات فرس کالا دارای 5 سال گارانتی بی قید و شرط و 15 سال خدمات پس از فروش منسجم میباشد.

برای استعلام قیمت جکوزی خانگی، کابین دوش شیشه ای، زیردوشی، سینک گرانیتی و دیگر محصولات فرس با مشاوران ما تماس بگیرید و از مشاوره ی رایگان بهره مند شوید.

قطع شدن قطع کننده ی وان جکوزی

2 دیدگاه در “تعمیرات و نگهداری جکوزی خانگی

  1. احمدی گفت:

    این ها هم شامل خدمات پس از فروشتون میشه؟

    1. forskala1 گفت:

      سلام و وقت بخیر بله شامل میشود و برای اطلاعات بیشتر با مشاوران فرس تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید