تفاوت سینک ظرفشویی روکار و توکار

سینک توکار و روکار

تفاوت سینک ظرفشویی روکار و توکار

یکی از تجهیزات مهمی که باید هنگام انتخاب وسایل آشپزخانه به آن توجه کنید، سینک ظرفشویی است. این وسیله سال‌های سال است که به‌عنوان عضوی جدانشدنی در آشپزخانه‌ها قرار می‌گیرد. درواقع سینک‌های ظرفشویی نه تنها کارایی آشپزخانه را، بلکه زیبایی آن را نیز تکمیل میکنند.

بنابراین هنگام طراحی آشپزخانه‌ای جدید یا طراحی مجدد آن باید سینک ظرفشویی مناسبی را نیز انتخاب کنیم. اما میان انواع متنوعی که برای این محصول وجود دارد، کدام یک بهتر است؟ آیا سینک‌های روکار بهتر هستند یا مدل‌های توکار؟ با ما همراه باشید تا شما را در انتخاب بهتر یاری کنیم …

سینک ظرفشویی توکار (1)

سینک روکار چیست؟

سینک روکار از سینک های قدیمی و رایجی است که بر روی صفحه کابینت آشپزخانه نصب میشود و لبه های آن قابل دیدن است. انتهای سینک روکار به دیوار متصل میشود و نصب آن نسبت به سینک توکار آسان تر است. امروزه بیشتر سینک های روکار دو لگنه میباشند

استفاده از سینک ظرفشویی روکار چه مزایایی دارد؟

طبق روالی که برای بررسی سینک های توکار طی کردیم، باید در ابتدا مزایا این مدل از سینک را بررسی کنیم. به صورت کلی استفاده از سینک های روکار قدمت بیشتری دارد. به همین علت هم افراد با طراحی دکوراسیون های مختلف به راحتی میتوانند این مدل از انواع سینک را به کار گیرند. توجه داشته باشید که سینک های روکار بسته به طراحی و کاربردشان در دسته بندی های متنوعی به فروش میرسند. ما سعی کردیم تا همه ویژگی ها و مزایای استفاده از آن را برای شما شرح دهیم ولی تصمیم گیری نهایی با خود شماست.

  • پروسه نصب آسان: از آنجایی که برای نصب این مدل از انواع سینک شما به متخصص و جدا کردن کابینت نیاز ندارید، پروسه نصب آن خیلی راحت تر میشود.
  • داشتن هزینه پایین: بی شک نصب سینک های روکار برای افرادی که بودجه محدود دارند نتایج مطلوبی را به همراه خواهد داشت. چرا که هزینه تهیه و نصب آن پایین تر از دیگر مدل های سینک است.
  • مناسب برای موقعیت های تجاری: رستوران ها، مرغ فروشی ها و قصابی ها میتوانند از این سینک به راحتی و بدون نگرانی در مورد خراب شدن محیط استفاده کنند.

بررسی نکات مهم درباره معایب سینک روکار

بی شک استفاده از انواع سینک روکار می تواند معایب خاص خود را به همراه داشته باشد. با اینکه این مدل از سینک یکی از قدیمی ترین مدل ها به حساب می آید ولی، یک سری عیب خاص را در خود جای داده است.

  1. اولین عیب انواع سینک روکار مربوط به زیبایی این محصول است. شاید شما هزینه پایینی را پرداخت کنید ولی، سینک های روکار لبه دارند. شما برای از بین بردن لبه این محصول هیچ کاری را نمیتوانید انجام دهید. در نتیجه، ممکن است ظاهر و زیبایی آشپزخانه شما با مشکل مواجه شود.
  2. دیگر عیب سینک های روکار مربوط به بهداشت است. این محصول میتواند خرده مواد خوراکی و آب را در اطراف لبه های خود جمع کند. در صورتی که شما از کابینت های چوبی استفاده کنید، احتمال کپک زدن قسمت های خاصی از کابینت افزایش پیدا میکند.

توجه داشته باشید که این عیوب همگی بسته به محیط زندگی و موادی که شما در کنار کابینت از آنها استفاده میکنید دارند. در صورتی که شما از کابینت های چوبی و کلاسیک استفاده نکنید، در این زمینه با مشکلی مواجه نخواهید شد چرا که سنگ و فلز کپک نمیزند. در صورتی که شما از طراحی دکوراسیون قدیمی و سنتی استفاده میکنید، دیگر نگرانی در مورد لبه ها نخواهید داشت. چرا که در طراحی دکوراسیون قدیمی وجود لبه و حاشیه میتواند زیبایی را افزایش دهد. پس، همه چیز بستگی به محیط زندگی شما و کابینت هایی که از آن استفاده میکنید دارد.

سینک ظرفشویی روکار

سینک ظرفشویی توکار

به صورت کلی سینک های توکار محصولات نوین و جدیدی هستند که به تازگی وارد بازار شده اند. این محصولات به علت داشتن یک سری ویژگی های خاص و طراحی های مدرن طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند. این نوع سینک ظرفشویی در داخل کابینت نصب میشود. برای تصور بهتر این محصول، فقط کافی است کابینتی را تصور کنید که یک قسمت آن برش خورده و در قسمت جدا شده یک سینک نصب شده است. از آنجایی که اطراف این سینک را کابینت تشکیل می دهد، نصب آن یک مسئله تخصصی و نسبتا دشوار به حساب می آید. توجه داشته باشید که استفاده از این محصول میتواند زیبایی خانه های مدرن را دو چندان کند. چرا که طراحی فلت و مینیالیستی آن زیبایی زیادی را به همراه دارد.

مزایای سینک ظرفشویی توکار

به صورت کلی استفاده از سینک های توکار مزایای زیادی را برای خانه های مختلف به همراه دارد. توجه داشته باشید که برای استفاده از همه مزایای سینک توکار، شما باید به طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود دقت کنید. بی شک استفاده از سینک های توکار برای خانه هایی که تم سنتی دارند، نتایج مطلوبی را به همراه نخواهد داشت. البته که بررسی مزایا میتواند به پاسخ سوال سینک توکار بهتره یا روکار هم کمک دهد.

  • ایجاد طراحی ساده و جذاب: با استفاده از این سینک شما می توانید خطوط ساده و دقیقی را در آشپزخانه خود ایجاد کنید.
  • دسترسی راحت و کاربرد های زیاد: با استفاده از سینک تو کار شما می توانید فضای زیادی را برای شستشو در اختیار داشته باشید.
  • عمق بیشتر: معمولا سینک های توکار در مقایسه با مدل های روکار عمق بیشتری دارند. همین مسئله هم باعث میشود تا به کار گیری آنها در جهت شستشو ظرف های بزرگ راحت تر باشد.

داشتن تنوع زیاد: شما میتوانید این مدل از انواع سینک گرانیتی را در دسته بندی ها و مدل بندی های متنوعی تهیه کنید. هر کدام از این مدل بندی ها یک سری ویژگی های خاص را در خود جای داده اند.

سینک گرانیتی روکار

برای خرید جکوزی کلیک کنید …

سینک توکار چه معایبی دارد؟

جدا از بررسی مزایا، بررسی معایب هم می تواند پاسخ به سوال سینک توکار بهتره یا روکار را در اختیار شما قرار دهد. توجه داشته باشید که جدا از داشتن مزایای زیاد، به کار گیری سینک های توکار میتواند یک سری عیب را نیز برای شما به همراه داشته باشد.

  1. هزینه بالا تر در مقایسه با مدل های روکار بزرگترین عیب این محصول است. از آنجایی که پروسه نصب سینک های توکار با روکار فرق دارد، در جهت به کار گیری آن شما باید هزینه بالا تری را پرداخت کنید.
  2. نیاز به استفاده از متخصصین حرفه ای در جهت نصب و برش کابینت را میتوان به عنوان دومین عیب سینک های توکار شناسایی کرد. این مدل از انواع سینک می تواند پروسه نصب تقریبا دشواری را به همراه داشته باشد. اگر شما چهار طرف سینک را به خوبی مهر و موم نکنید، میتوانید به ساختار کابینت آسیب وارد کنید. چرا که احتمال ورود آب از طریق سینک توکار وجود دارد.

 

سینک آشپزخانه روکار یا توکار کدام بهتر است؟

مزایا و معایب هر کدام از این محصولات را بررسی کردیم، بیایید تا پاسخ نهایی به سوال سینک توکار بهتره یا روکار را با هم بررسی کنیم. همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله مهم اشاره شد، هر کدام از این محصولات یک سری ویژگی های خاص را در خود جای داده و به نحوی خاص به کار شما می آیند. شما باید بر اساس دکوراسیون داخلی و بودجه ای که دارید تصمیم بگیرید. افرادی که بودجه باز تری دارند، از سینک های توکار استفاده میکنند تا هم زیبایی خانه خود را حفظ کنند و هم از عمق بیشتر این محصول استفاده نمایند.
ولی، افرادی که بودجه محدود تری دارند از مدل های روکار استفاده می کنند تا هزینه های خود را کاهش دهند. توجه به نقاط تفاوت این دو محصول هم میتواند به سوال سینک توکار بهتره یا روکار پاسخ دهد. خیلی از افراد به علت هماهنگی زیاد، سینک های توکار را انتخاب میکنند ولی برخی هم به محصولات روکار علاقه نشان میدهند. در جدول زیر شما میتوانید مهم ترین نقاط تفاوت دو سینک روکار و توکار را مشاهده نمایید.

برای خرید زیردوشی حمام و دیگر محصولات با مشاوران ما در تماس باشید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

فرس کالا در تلاش است که بهترین نوع کالا را با نازلترین خدمات و قیمت ها به شما ارائه دهد.

2 دیدگاه در “تفاوت سینک ظرفشویی روکار و توکار

  1. علی گفت:

    بسیار عالی

    1. forskala1 گفت:

      ممنون آقا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید