تولید سینک گرانیتی

تولید سینک گرانیتی

سینک‌های گرانیتی که در این روزها تولید و استفاده از آن‌ها رواج زیادی پیدا کرده‌ است، به خاطر لاکچری و لوکس بودن آن ها، متریال و فرمول ساخت جادویی (که باعث می‌شوند، سال‌ها شکل روز اول خود را حفظ کنند)، ضد خش و مقاوم بودن آن‌ها در برابر ضربه، آنتی باکتریال بودن و … کاملاً شهرت پیدا کرده‌اند! شاید برای شما هم جالب باشد که به عنوان یک مصرف‌کننده یا خریدار در مورد تولید سینک گرانیتی بدانید و یا در مورد فرمول ساخت سینک گرانیتی که به آن کاربردهای جادویی می‌دهد، اطلاع پیدا کنید.

حقیقت این است که در خط تولید سینک گرانیتی، فوت و فن و اسراری وجود دارد که باعث می‌شود محصول نهایی که برای شما تولید می‌شود، خاصیت‌ها و مزایای خاصی داشته باشد که شما به عنوان یک مصرف‌کننده تجربه بی نظیری داشته باشید. البته هر خط تولید و کارخانه ای در این زمینه پیشتاز نیست، در این مقاله قصد داریم تا به سراغ یکی از بهترین تولیدکننده‌ها در این حوزه با برند فرس کالا برویم و بیشتر در مورد آموزش ساخت سینک ظرفشویی گرانیتی صحبت کنیم!

هر طرحی که انتخاب کنید موجود است!

یکی از ویژگی‌ها و مزایای برندهای معتبر و تولیدکننده‌های حرفه ای این است که شما می‌توانید محصولاتی را خریداری کنید که مطابق با سبک دکوراسیون داخلی یا طراحی مورد علاقه تان باشد. در این زمینه محدودیتی وجود ندارد و این شما هستید که باید در میان انواع طرح‌های مختلف سینک گرانیتی که در خط تولیدهای مجهز و بروز تولید می‌شوند، یک نمونه عالی و بی نظیر را انتخاب کنید.

از کجا بفهمیم یک سینک گرانیتی خوب است؟

جواب این سوال و تشخیص سینک گرانیتی خوب از بد کار اصلا ساده ای نیست. اما 2 راه ساده و کارآمد به شما معرفی خواهیم کرد. یکی از راه های تشخیص سینک ظرفشویی گرانیتی خوب براقیت یا مات بودن سطح آن است. سینک گرانیتی خوب مات است و هیچ استثنایی هم ندارد. اگر درصد مواد شیمیایی و پتروشیمی سینک افزایش پیدا کند محصول نهایی براق خواهد بود که به هیچ عنوان خرید این نوع سینک پیشنهاد نمیشود. دومین راه کار لمس کردن سینک است، سینک گرانیتی خوب هنگام لمس شدن حس سنگ را به شما القا میکند و نه پلاستیک!

از کجا بفهمیم یک سینک گرانیتی خوب است؟

مواد اولیه سینک گرانیتی چیست؟

تولیدکننده‌های حرفه ای ایرانی و خارجی برای تولید این نوع از سینک از سنگ آذرین استفاده می‌کنند! همان‌طور که شاید از درس‌های علوم تجربی راهنمایی و دبیرستان یادتان باشد، این نوع سنگ در دل زمین رشد پیدا می‌کند و ترکیبی از انواع مواد معدنی طبیعی است! اگر به یک سینک ظرفشویی گرانیتی نگاه کنید، احتمالاً با کمی بررسی تخصصی خودتان هم می‌توانید متوجه شوید که فرمول سینک گرانیتی، سنگ آذرین، اکرلیک و ماده پرکننده رزین است.

روش های تولید سینک گرانیتی

  1. مخلوط کردن مواد: مواد اصلی تولید سینک‌های گرانیتی شامل پودر سنگ معدنی (مانند گرانیت یا مرمر) و رزین پلی استر می‌باشد. این مواد با نسبت دقیقی به هم مخلوط می‌شوند تا یک ماده‌ی همگن و مرغوب به دست آید.
  2. شکل‌دهی: پس از مخلوط شدن مواد، به شکلی خاصی شکل داده می‌شوند. برای این کار از قالب‌هایی استفاده می‌شود که به شکل‌های مختلف در آمده‌اند.
  3. خشک کردن: پس از شکل دادن، سینک‌ها برای خشک شدن و جامد شدن به هوا گذاشته می‌شوند. زمانی که سینک‌ها کاملاً خشک شدند، آن‌ها قابل استفاده هستند.
  4. پرداخت: پس از خشک شدن، سینک‌ها پرداخت می‌شوند تا سطح آن‌ها صاف و براق شود. برای این کار از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده می‌شود.
  5. بسته‌بندی: در نهایت، سینک‌ها بسته‌بندی می‌شوند و آماده‌ی حمل و نقل به بازار می‌شوند.

به علاوه، باید گفت که تکنولوژی تولید سینک‌ ظرفشویی گرانیتی به دلیل استفاده از مواد مختلف و فرآیندهای مختلف، با توجه به کیفیت و نوع مواد، می‌تواند متفاوت باشد.

روش های تولید سینک گرانیتی

روش‌های تولید سینک‌ گرانیتی به شکل خلاصه به این صورت است:

1- روش تزریق: در این روش، پودر گرانیتی به همراه رزین در یک قالب تزریق شده و با فشار قوی شکل می‌گیرد. سپس در قالبی که شکل گرفته است، قرار می‌گیرد تا از خمیر گرانیتی تبخیر شود.

2- روش صبحانه: در این روش، پودر گرانیتی در قالبی مخصوص به شکل صبحانه ریخته می‌شود و سپس با استفاده از فشار بالا شکل می‌گیرد. پس از این مرحله، سینک به صورت پیوسته در دمای بالا پخته می‌شود.

3- روش فشاری: در این روش، پودر گرانیتی و رزین در محیطی با فشار بالا و در دمای بالا قرار می‌گیرند تا شکل سینک به دست آید.

4- روش ترموفرم: در این روش، پودر گرانیتی به همراه رزین در محیطی با دمای بالا و فشار پایین قرار می‌گیرند تا شکل سینک به دست آید.

توجه داشته باشید که هر کدام از این روش‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. به طور کلی، انتخاب روش مناسب برای تولید سینک گرانیتی باید بر اساس نیازهای بازار، فن آوری و بودجه صورت گیرد.

سینک گرانیتی تولید شده از مخلوطی از چندین ماده هستند که عمدتا شامل سیلیکون دی‌اکسید، سیمان، پلی‌استر، و مواد پرکننده هستند. ابتدا، این مواد با هم مخلوط شده و به شکل صفحات تولید می‌شوند. سپس با استفاده از قالب‌های مختلف، این صفحات به شکل سینک های مورد نظر خم می‌شوند. پس از خم شدن، سینک ها در یک محیط گرم و رطوبتی مناسب برای چندین ساعت پخته می‌شوند تا مقاومت و سختی لازم را پیدا کنند.

در این روش تولید، سینک های گرانیتی با سطحی صاف و بدون درز تولید می‌شوند که مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، خش و خراش دارند. همچنین، به دلیل ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در تولید، این سینک ها ضد آب، ضد باکتری و ضد آتش هستند. به همین دلیل، سینک های گرانیتی به عنوان یکی از گزینه‌های محبوب برای کاربردهای خانگی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

روش‌های تولید سینک‌ گرانیتی به شکل خلاصه

سخن پایانی

همه توضیحاتی که در بالا ارائه کردیم، احتمالاً شما را هم مجاب کرده‌است که متوجه شوید، استفاده از گرانیت و فرمول خاص تولید سینک از این ماده، باعث می‌شود که شما بهترین محصول را در آشپزخانه داشته باشید، اما باید بدانید که همین ویژگی باعث شده‌است که اغلب سودجویان از آن سوءاستفاده کنند.

حس خوب خرید را با برند فرس کالا تجربه کنید چرا که تجهیزات آشپزخانه دارای 2 سال گارانتی محصول و  سال خدمات پس از فروش منسجم است.

همچنین برای استعلام قیمت جکوزی خانگی و زیردوشی دیگر محصولات با مشاوران ما در فرس در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید