سینک گرانیتی یا استیل؟!

سینک گرانیتی یا استیل؟!

امروز جنس های مختلفی از سینک های ظرفشویی در بازار موجود میباشد، انواع طرح و رنگ ها و هزاران برند غریب و آشنا. ما در این مقاله قصد داریم یک مقایسه بی نقص و کامل بین سینک استیل و سینک گرانیتی انجام دهیم.

پاسخ به این سوال که سینک گرانیتی بهتر است یا سینک استیل نیاز به بررسی از جوانب مختلف دارد. سینک ظرفشویی وسیله ی کم استفاده ای نیست که به ندرت سمتش بروید و یا عمر مصرفی کوتاهی هم ندارد و معمولا چندین سال از آن استفاده میشود. پس هرکس انتظارات اولیه ای از آن دارد مثل: کیفیت و دوام، زیبایی، قیمت مناسب، خدمات پس از فروش، امکانات و … .

آشپزخانه های امروزی به صورت مدرن طراحی میشوند به همین دلیل تمام وسایل مورد استفاده در آشپزخانه نیز به شکل مدرن و به روز میباشند. از جمله تجهیزات کاربردی که نقش تعیین کننده ای در این ماجرا دارند میتوان به سینک ظرف شویی، هود مخفی، گاز رومیزی، کابینت، یخچال و … اشاره کرد.

سینک های ظرفشویی انواع مختلفی دارند: شیشه ای، استیل، فلزی، گرانیتی و کورین از انواع مختلف سینک های ظرفشویی میباشند.

اگر شما قصد خرید دارید حتما باید با انواع آن آشنایی مختصری داشته باشید تا خریدی مناسب داشته باشید. در بین همه این موارد امروز سینک گرانیتی و استیل سوگولی آشپزخانه ها هستند و بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند.

سینک های ظرفشویی گرانیتی یکی از مدرن ترین و به روزترین تجهیزات مورد استفاده در آشپزخانه های امروزی میباشد.  تمام تجهیزات موجود در آشپزخانه باید استاندارد های لازم را رعایت کنند.
این سینک از مواد پلیمری و سنگ گرانیت و همچنین رزین های اکریلیک و رنگ ساخته شده است. این سینک نسبت به سایر سینک ها دارای ظاهری شیک و به روز تری میباشد. حتی از نظر بهداشتی نیز این نوع سینک به دلیل آنتی باکتریال بودن نسبت به سایر سینک ها بهداشتی تر میباشد و اجازه ی رشد قارچ ها و کپک ها را در خود نمیدهد.

در ادامه با ما همراه باشید تا با هم این دو نوع سینک ظرفشویی را با هم مقایسه کنیم.

تمیز کردن سینک گرانیتی

 

سینک استیل بخریم یا سینک گرانیتی؟

وقتی صحبت از سینک ظرفشویی میشود، بیشتر مردم در ذهن خود سینک های استیل را متصور میشوند.

اما وقتی به فروشگاه های اینترنتی فروش سینک ظرفشویی یا بازار سر بزنید مدل های جدیدی از جنس های مختلف مشاهده خواهید کرد که به مراتب لوکس تر و زیبا تر از سینک های استیل هستند.

سینک های ظرفشویی انواع مختلفی دارند که یکی از بهترین انواع آن سینک گرانیتی میباشد. شاید شما در زمان خرید سینک ظرف شویی از خود بپرسید که سینک ظرفشویی گرانیتی بهتر است یا استیل؟

باید از زوایای مختلف به این موضوع نگاه کنیم! انتخاب بین سینک گرانیتی یا استیل بر اساس چه معیاری؟

ما برای این موضوع به این نتیجه رسیدیم که هر جنس و مدل سینک ظرفشویی بر اساس 6 معیار باید سنجیده شود.

کدام یک مقاومت بیشتری دارد؟

معیار اول برای مقایسه بین سینک گرانیتی و سینک استیل مقاومت این دو سینک است.

هیچکس نمی تواند ادعا کند که وقتی در حال شستن ظرف است احتمال اینکه ظرف از دستش سر بخورد وجود ندارد. گاهی این سر خوردن از فاصله کم است و گاهی هم یک جسم سنگین و ارتفاع بالاتر.

به همین سبب باید سینکی را انتخاب کنید که مقاومت بالایی داشته باشد و در برابر ضربه مستحکم باشد. به طور مثال میتوان گفت که اگر سینک شما استیل باشد، ممکن است آن غر شود و یا حتی سوراخ شود. اما اگر سینک شما گرانیتی باشد میتوانید مطمئن باشید که مشکلی برای سینک شما به وجود نمی آورد.

تحمل گرما

تا به حال نشنیده اید که قابلمه ی داغ روی سینک استیل گذاشته باشند و سینک ذوب شده باشد یا سوخته باشد اما ممکن است بر اثر گرمای شدید آن قسمت تیره شود! سینک گرانیتی هم به همین صورت است درست است که تحمل دمای بیشتری نسبت به سینک استیل دارد اما با یک مثال مساله رو روشن میکنم.

بحث تحمل حرارت و دمای بالای سینک ها هم به همین صورت است قرار نیست در آشپزخانه آتش بازی راه بیاندازیم!

پس بحث را این طور خلاصه میکنیم، تحمل سینک گرانیت در مقابل با گرما و حرارت حدودا تا 535 درجه فارنهایت میباشد. با توجه به این عدد میتوانید متوجه شوید که تحمل سینک گرانیتی در برابر حرارت  نسبت به سینک استیل بسیار بالاتر میباشد. این ویژگی باعث خواهد شد که سینکهای گرانیت در برابر گرما هیچ تغییر رنگی نداشته باشند.

سینک ظرفشویی گرانیتی یا استیل

ضد خط و خش بودن

معیار بعدی مقاومت در برابر اجسام نوک تیز است، قصد داریم ببینیم زور سینک گرانیتی بیشتر است یا استیل!

یکی از معیار هایی که باعث تمایز سینک های ظرف شویی از یکدیگر میشود، ماندگاری و زیبا ماندن سینک است. اگر شما سینک استیل داشته باشید، اجسام نوک تیز باعث خراشیده شدن آن میشود. اما سینک گرانیتی در برابر خراشیدگی و خط افتادن مقاوم میباشد زیرا این نوع سینک ها تراکم بالایی دارند و این مزیت خیلی مهم دیگر دارد.

یک لایه محافظ بر روی سطح سینک گرانیتی وجود دارد که از آن در برابر ضد و خش مراقبت میکند. این ویژگی بسیار مهم فقط در سینکهای گرانیتی خارجی و سینک گرانیتی فونیکس وجود دارد.

سینکهای استیل به مرور زمان خط و خش های ریز فراوانی پیدا میکند، که این موضوع بهداشت سینکهای استیل را تهدید میکند.

اما باز هم بنا بر احتیاط بهتر است از برخورد اجسام نوک تیز و یا سیم ظرف شویی با سینک جلوگیری کرد.

برای خرید جکوزی کلیک کنید …

 

سینک گرانیتی یا استیل

ضد لکه

یکی از مزیت های مهم سینک گرانیت، ضد لکه بودن آن میباشد. برای خانم های خانه دار بسیار مهم است که لکه های آب روی سینک ظرف شویی به جا نماند. در بیشتر سینک های ظرف شویی لکه های آب بر آن میماند و به مرور زمان درخشندگی آن از بین میرود اما در سینک های گرانیتی لکه های آب به راحتی و تنها با یک دستمال پاک میشوند. اگر میخواهید بدانید چگونه سینک گرانیتی خود را تمیز کنید کلیک کنید.

 

ظاهر لوکس و لاکچری

مهمترین معیار و ملاک برای خرید سینک گرانیتی یا استیل، ظاهر سینک است! سینک گرانیتی یکی از شیک ترین و به روزترین انواع سینک ها میباشد.

شاید در نگاه اول شما تصور کنید که قیمت این نوع سینک بسیار بالا است اما در حقیقت چنین تصوری اشتباه است و این نوع سینک قیمت مناسب و معقولی دارد. در طرف مقابل ظاهر سینکهای استیل کمی قدیمی شده و اکثر سینک های استیل شبیه هم هستند و قیمت سینک استیل کمی ارزان تر است.

رنگ بندی سینک گرانیتی در مقابل سینک استیل

سینک های گرانیتی تنوع رنگ بالایی دارند، این رنگ ها نقش پررنگی در دکوراسیون آشپزخانه شما بازی میکنند و جلوه ای فوق العاده به فضای آشپزی شما میبخشد!

در مقابل وقتی گفته میشود سینک استیل ، فقط یک رنگ در ذهن شما نقش می بندد! حتی در بعضی مواقع اگر شما سینک آشپزخانه را عوض کنید و یک سینک استیل با طراحی کاملا متفاوت جایگزین کنید، بعد از مدتی با توجه به رنگ یکسان انگار نه انگار در آشپزخانه تغییرات ایجاد کردید.

سینک گرانیتی دارای رنگ های متنوعی میباشد و به شما این امکان را میدهد تا با توجه به دکوراسیون منزل خود رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید. رنگ های پر کاربرد سینک گرانیتی سفید و  مشکی هستند زیرا این رنگ ها با هر رنگی قابل ست شدن هستند و به راحتی میتوانید از آن ها استفاده کنید.

ارزش خرید کدام سینک بالاتر است؟

پیشنهاد ما به شما خرید سینک ظرفشویی گرانیتی است. سینک های گرانیتی فرس کالا، علاوه بر طراحی زیبا و متریال بی نظیر دارای گارانتی 5 ساله و 15 سال خدمات پس از فروش منسجم می اشد.

برای استعلام قیمت کابین دوش و یا خرید زیردوشی با مشاوران ما تماس بگیرید و از مشاوره ی رایگان بهره مند شوید.

2 دیدگاه در “سینک گرانیتی یا استیل؟!

  1. سامیار حمیدی زاده گفت:

    به نظر من سینک های گرانیتی مقاومت بالاتری دارند

    1. forskala1 گفت:

      ممنونم از نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید