فواید جکوزی خانگی

فواید وان آب گرم خانگی

در این نوشته به بررسی مزایای خرید جکوزی میپردازیم. به دلیل اینکه استفاده از وان جکوزی خیلی رایج نبوده و شاید بسیاری از مردم فقط تصاویری از آنرا در ذهن داریم.

وان جکوزی نخستین تولید شرکت آمریکایی با همین اسم بوده وآنها برخلاف وان معمولی دارای جت های آب ماساژ دهنده هم میباشند .

پایه گذاران این کارخانه برادران جکوزی بودند که در اوایل قرن بیستم میلادی از ایتالیا به آمریکا رفتند .

وان جکوزی خانگی ، به وان یا حوضچه مانندی گفته می‌شود که آب در آن با فشار توسط پمپ های مخصوص که از طریق لوله های تعبیه شده در بخشهای جداره  آن وجود دارند جهت ماساژ دادن ماهیچه های بدن به داخل وان پمپاژ میشوند .

وان جکوزی با اسامی مثل وان آب گرم چرخشی یا حوض آب چرخان هم شناخته میشوند.

با گروه صنعتی فرس در این مقاله همراه باشید تا با فواید جکوزی خانگی بیشتر آشنا شوید.

وان آب گرم چرخشی

 

فواید جکوزی خانگی

فواید جکوزی برای درد عضلات

یکی از بزرگترین فواید جکوزی این است که در تسکین درد عضلات و کاهش سطح استرس از طریق جت های قدرتمند و آب گرم کمک بزرگی میکند. هر کس که تا به حال تجربه چند دقیقه در یک جکوزی را داشته است این را میداند. هنگام نشستن در وان گرم، فشار آب، شناور شدن و گرما با هم کار میکنند تا سطح استرس و فشار عضلات را کاهش دهند.

گرما نقش مهمی در تسکین درد عضلات دارد. صرف چند دقیقه در وان داغ میتواند درد عضلات را به میزان قابل توجهی کم کند زیرا بدن هنگام ورود به وان داغ بلافاصله شروع به گرم شدن میکند.

این باعث افزایش دمای داخلی میشود که به تقویت جریان خون که باعث گرم شدن بدن و رقیق شدن رگ های خونی میشود، کمک میکند که فشار خون را پایین آورد و جریان خون را در مناطق مورد نیاز عضلات تقویت میکند.

جکوزی به درد عضلات کمک می کند زیرا در هنگام نشستن در وان داغ به دلیل شناور بودن آب، استرس بسیار کمتری روی عضلات شما وجود دارد. به همین دلیل است که حتی یک جلسه 20 دقیقه ای در وان داغ تسکین قابل توجهی از درد عضلات ایجاد میکند.

فشار آب از جت ها در وان داغ به تسکین استرس و شل شدن عضلات کمک میکند زیرا حباب هوا و جت ها ماساژ درمانی را ارائه میدهند. جت ها در وان داغ می توانند روی قسمت های خاص عضله تمرکز کنند و فشار موجود در جت ها به تسکین گره های عضلانی کمک میکند.

فواید جکوزی برای درد عضلات

فواید جکوزی برای کمردرد

تخمین زده میشود که سالانه بیش از 56میلیارد دلار توسط آمریکایی ها برای درمان درد کمرهزینه می شود. همچنین شایع ترین علت مرخصی در روزهای کاری اعلام شده است. شماری از مواردی مانند آسیب حاد، پوکی استخوان، دیسک شکم و موارد دیگری از این قبیل میتواند منجر به کمردرد شود.

برای درمان کمردرد، پزشکان سونوگرافی، داروها و همچنین فیزیوتراپی را توصیه میکنند.

سرما و گرما درمانی دو چیز مهم و اساسی برای کمردرد هستند. در حالی که کیسه آب گرم مؤثر است، جکوزی روش بهتری برای اعمال گرما در قسمت بزرگی از بدن فراهم میکند. آب گرم موجود در آن باعث آرامش عضلات اطراف میشود و به کاهش اسپاسم عضلات کمک میکند.

آب داغ همچنین باعث افزایش دمای داخلی بدن میشود که رگ های خونی را رقیق میکند و به بهبودی در بافت آسیب دیده کمک می کند.

همچنین برخی تحقیقات گزارش داده اند که بیماران تحت درمان با آبگرم درمانی در مقایسه با افرادی که فقط با دارو درمان میشدند، از نظر کاهش درد و تحرک پیشرفت بسیار بیشتری نشان دادند.

فواید جکوزی برای کمردرد

فشار خون پایین

پژوهشکده پزشکی ورزشی آمریکای شمالی تحقیقاتی را برای یافتن ارتباط بین آب داغ درمانی و فشار خون انجام داد. این مطالعه نتیجه گیری کرد که ممکن است به بهبود گردش خون و کاهش فشار خون کمک کند.

همچنین اذعان شده است که 10 دقیقه کوتاه ماندن در جکوزی میتواند به کاهش موقت فشار خون کمک کند اما باید با احتیاط از آب گرم استفاده کرد.

افرادی که دچار افزایش شدید و سریع فشار خون هستند، نباید از جکوزی یا وان آبگرم برای کاهش فشار خون استفاده کنند. همچنین آنها نباید به طور متناوب از آب سرد و وان های گرم استفاده کنند زیرا این امر باعث افزایش فشار خون آنها میشود.

وان های داغ با اتساع رگ های خونی در فرایندی که به عنوان اتساع عروق انجام می شود، در کاهش فشار خون کمک میکند.

وان های داغ

فواید جکوزی در آرامش و کمک به خواب

جکوزی برای کمک به خوابیدن شما عالی است. آب گرم ماهیچه ها را آرام می کند و از استرس رهایی می بخشد. همچنین بسیاری از افراد از وان حمام به عنوان یك كمك برای خوابیدن استفاده میكنند. یک مطالعه تحقیقاتی که در سال 1997 انجام شد، نتیجه گرفت که دمای بدن به طور طبیعی در طول شب کاهش می یابد و این امر حدوداً دو ساعت قبل از خوابیدن شروع میشود.

برای اینکه سریعتر بخوابید باید دمای بدن خود را بالا ببرید و یکی از بهترین راه های افزایش درجه حرارت داخلی بدن خیساندن بدن در وان داغ به مدت حدود 20 دقیقه است. بنابراین، باید حدود 20 دقیقه دو ساعت قبل از برنامه ریزی برای خواب، خود را در یک وان داغ خیس کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

فواید جکوزی در آرامش و کمک به خواب

فواید جکوزی در تسکین ورم مفاصل

تخمین زده میشود که حدود 70 میلیون نفر در آمریکا از درد مزمن مفاصل رنج میبرند. در حالی که تعدادی راهکار درمانی وجود دارد که به آرامش مفاصل متورم کمک میکند اما آب درمانی سرد و گرم یکی از موثرترین روش های درمانی محسوب میشود. آب گرم درمانی شما را با یک تجربه لذت بخش و آرامش بخش همراه میکند.

وان حمام با تحریک فرآیندهای موجود در بدن که به طور طبیعی مناطق دردناک بدن را گرم میکنند کمک میکند. اتساع رگ های خونی به دلیل قرار گرفتن در معرض بدن در دمای زیاد، به تحریک گردش خون کمک میکند که منجر به انتقال اکسیژن بیشتر به مناطق متورم شده و به کاهش اسپاسم عضلات کمک میکند. گرمازدگی بهترین راه برای تسکین درد از آرتریت در نظر گرفته میشود.

فواید جکوزی در تسکین ورم مفاصل

فواید جکوزی در کاهش وزن و دیابت

مطالعات اخیر نشان داده اند که استفاده از جکوزی به طور مرتب در کاهش وزن و همچنین در کاهش ظاهر سلولیت کمک میکند. این به این دلیل است که خیس کردن بدن در وان داغ باعث شبیه سازی ورزش به عنوان هیدروتراپی منجر به گشاد شدن رگ های خونی میشود که گردش خون بهتری را موجب میشود و باعث آرامش پوست و ماهیچه ها میشود.

هیدروتراپی همچنین فشار خون را پایین می آورد و ضربان قلب را بالا می برد و این به آن معنی است که جکوزی ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد.

برخی از تحقیقات همچنین به این نتیجه رسیده اند که بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع II قادر به کاهش سطح قند خون، کاهش وزن و بهبود الگوهای خواب با کمک آب گرم درمانی بودند. با این حال، باید احتیاط کرد زیرا برخی از مبتلایان به دیابت نیز از آسیب عصبی رنج میبرند و ممکن است به طور اتفاقی خود را در وان داغ بسوزانند.

فواید جکوزی در کاهش وزن و دیابت

آب درمانی

آب درمانی از فواید جکوزی محسوب میشود. یک وان آب گرم با طراحی عالی ، آب درمانی آرام بخش و تحریک کننده ای را ارائه میدهد. آب گرم همراه با عناصر مختلف ماساژ به شکل جت در محیط جکوزی میتواند به کاهش سطح استرس کمک کند و ذهن شما را پاک کند. گفته شده است که با استفاده از هیدروتراپی میتوان به خواب خوب شبانه، بازگرداندن قدرت، حرکت مفاصل، افزایش انعطاف پذیری و تسکین درد آرتریت کمک کرد.

وان های داغ با تسهیل حذف اسید لاکتیک و با بهبود گردش خون، بهبودی سریع را در برابر صدمات ایجاد میکنند.

آب درمانی

در کل، هیدروتراپی جکوزی دارای مزایای بسیار زیادی است. جکوزی محیطی آرامش بخش را فراهم میکند که به شما در پاکسازی ذهن کمک میکند و با تسکین بخشیدن به عضلات و تسریع در بهبودی از آسیب ها باعث تسکین درد میشود. به زبان ساده، جکوزی یک راه عالی برای جوان سازی  ذهن و بدن شما در هنگام استفاده به روش صحیح است.

افزایش تاثیر فواید جکوزی

برای افزایش میزان بهره مندی از فواید جکوزی و تاثیرات آن، لازم است تا چند نکته رعایت شود. در ادامه، به بررسی خلاصه واری از این نکات خواهیم پرداخت.

  • دمای آب جکوزی بیشتر 40 سانتی گراد نباشد.
  • شست و شوی جکوزی قبل از استفاده از جکوزی
  • 15 الی 20 دقیه از وان جکوزی استفاده کنید.
  • نوشیدن آب کافی قبل، حین و پس از استراحت در جکوزی

با ما همراه باشید که در مقاله های بعدی به عوارض جانبی و نکات ایمنی در رابطه با جکوزی خانگی بیشتر اشاره خواهیم کرد …

برای خرید جکوزی خانگی و همچنین اطلاع از قیمت کابین دوش شیشه ای ، گاز رو میزی و سینک گرانیتی و … با مشاوران ما در تماس باشید.

فواید وان جکوزی خانگی

2 دیدگاه در “فواید جکوزی خانگی

  1. رضا محمدی گفت:

    بسیار مفید و عالی

    1. forskala1 گفت:

      ممنون آقا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید