مزایای هود آشپزخانه

قیمت هود آشپزخانه

هود های آشپزخانه که امروزه در انواع و طرح های مختلف در بازار موجود هستند در واقع همان فن های گذشته هستند که از قدیم الایام برای هدایت هوای فضای آشپزخانه به بیرون مورد استفاده قرار می گرفت. در واقع ضرورت هود آشپزخانه از گذشته تا کنون برای همگان امری بدیهی است فقط امروزه به صورت پیشرفته تر و بسیار مجهزتر در طرح ها و مدل های مختلف ارائه می شود.

با گروه صنعتی فرس کالا همراه باشید تا در ادامه با مزایای هود آشپزخانه بیشتر آشنا شویم.

چرا باید از هود آَشپزخانه استفاده کنیم؟!

اساس کار هود همان نحوه ی کار کردن فن می باشد. فن هایی که قبلا در آشپزخانه نصب می شد، دور آن را با قاب های چوبی می پوشاندند تا مخفی بماند و ظاهر آشپزخانه را زشت نکند و بعدها با توسعه کابینت سازی، فن ها را در فضای کابینت پنهان می کردند تا در دید نباشد. در واقع ضرورت هود آشپزخانه کاملا احساس شده است اما ظاهر آن زیاد دلچسب نبوده برای همین روی فن ها کار شد و منجر به توسعه و ایجاد طرح های کنونی هود گردیده است.

اگر فکر می کنید هود آشپزخانه فقط در بالای اجاق گاز رومیزی قرار می گیرد و وظیفه ی آن فقط جذب بوی غذا و بوهای نامطبوع فضای آشپزخانه است یا اگر فکر می کنید هواکش هود هیچ ربطی به سیستم هواکش منزلتان ندارد، باید گفت در اشتباهید و اطلاعاتتان در مورد هود و وظایف آن اصلا کافی نیست. لازم است بدانید ضرورت هود آشپزخانه نه تنها برای آشپزخانه که برای محیط منزل نیز امری بدیهی است.

ضرورت هود آشپزخانه تاثیر مستقیمی بر کیفیت هوای خانه دارد و حتی در مواقعی که هود کارکرد مناسبی نداشته باشد، بر روی عملکرد سایر دستگاه های تهویه نیز اثر می گذارد و کارکرد آن ها را مختل می کند. هود در آشپزخانه کارایی بسیار زیادی دارد که مهم ترین آن ها جذب بوی غذا، دود و بخار ناشی از پخت و پز می باشد در واقع با این کار هود آشپزخانه ذرات چربی، رطوبت و گاز را از فضای آشپزخانه به بیرون هدایت می کند و البته میزان رطوبت محیط را در حدی که مناسب باشد حفظ خواهد کرد.

با این کار دیگر چربی و رطوبت روی دیوارها و سقف نمی چسبد و مدت زمانی که آشپزخانه تمیز می ماند بیشتر خواهد شد. در صورتی که در آشپزخانه هواکش یا هود نصب نباشد، با بالا رفتن رطوبت مشکلات عدیده ای بوجود می آورد از جمله ایجاد فضای مناسب برای رشد قارچ، میکروب و کپک ها که در این صورت سلامتی خانواده به خطر می افتد.

هود آشپزخانه با استفاده از فیلتر کربنی موجود ، هوا را فیلتر می‌کنند و آن را به فضای آشپزخانه برمی گرداند. فیلتر کربنی هوا را خنثی می‌کند، اما همه بوها را نمی تواند فیلتر کند ، هود هایی که دارای فن هستند هوای آشپزخانه را خارج کرده و آن را از محیط خانه شما خارج می کند.

هود آشپزخانه

مزایای هود آشپزخانه

  • هود آشپزخانه چراغ و سیستم‌های روشنایی دارد، که موجب می‌شود در هنگام پخت و پز کردن مواد غذایی را به راحتی . به وضوح ببینید و در این شرایط ایمنی در حین آشپزی بیشتر خواهد بود و آشپزی کردن برای افراد کاری آسان تر و لذت بخش تر خواهد شد.
  • چنانچه دودها از آشپزخانه خارج نشوند، بر روی دیوارهای آشپزخانه خواهند نشست. در این شرایط تمیز کردن کابینت ها و دیواره ها کاری بسیار دشوار و حوصله سربر است. در نتیجه استفاده کردن از هود در هنگام آشپزی به افراد این امکان را می دهد، که آشپزخانه ی مرتب و تمیز داشته باشند.
  • با استفاده کردن از هود احتمال خطر مسمومیت با گاز دی اکسید کربن بسیار کمتر خواهد شد و کاهش پیدا خواهد کرد.
  • استفاده از هود باعث می شود که دمای آشپزخانه پایین می آید و در نتیجه در محیط خنکتری به آشپزی بپردازید.
  • هود علاوه بر ذرات و دود گرمای اضافه را از بین می برد و به بیرون از فضای خانه هدایت می کند.

نحوه کار کردن با هود آشپزخانه

کیفیت پختن غذا با استفاده از هود بالاتر است. با استفاده از نکته های زیر هود آشپزخانه ی شما کمتر خراب خواهد شد:

  • هود آشپزخانه را دیر روشن نکنید. چون باعث می شود، که بو و عطر غذا در کل فضای منزل شما منتشر شود.
  • اگر هود آشپزخانه را زودتر روشن کنید باعث می شود که به موتور دستگاه هود شما فشار زیادی وارد شود.
  • شما باید چند دقیقه قبل از آنکه بوی مواد غذایی در فضا پخش شود هود را روشن نمایید، تا موتور دستگاه شما گرم و آماده شود.
  • در هودهای مدرن امروزی شما می توانید دور موتور دستگاه خود را به دلخواه تنظیم کنید، که موجب می شود کارایی هود شما بهتر شود.
  • تنظیمات خود را باید به صورت صحیح و با توجه به شعله هایی که روی اجاق گاز روشن هستند انجام دهید.

برای اینکه تنظیمات را به درستی انجام دهید شما باید از دفترچه راهنمای استفاده از هود خود کمک بگیرید. افزایش مصرف انرژی موجب افزایش هزینه های شما خواهد شد و همچنین طول عمر مفید هود کاهش پیدا خواهد کرد.

قیمت هود آشپزخانه

خرید هود آشپزخانه

در ابتدا شما باید با توجه به نیاز خود و همچنین با توجه به بودجه ی خود هود مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. هود ها را با توجه به اندازه، مدل و … تعیین قیمت می کنند. اگر می‌خواهید انتخاب شما مقرون صرفه باشد، می توانید از مدل‌های هود زیرکابینتی استفاده کنید، که قیمت آن ها کمتر است. همچنین نحوه نصب هود ها هم در قیمت آنها تاثیرگذار خواهد بود.

مورد دیگری که باید در هنگام خرید هود به آن توجه داشته باشید، اندازه ی هود است. طول هود شما در حالت طبیعی باید با هود اجاق گاز شما برابر باشد. در این صورت هود می تواند، دود و ذرات مواد غذایی را به صورت کامل جذب کرده و از آشپزخانه دور کند. هود هر چقدر بزرگتر باشد، قیمتش بیشتر خواهد بود. اما باید توجه داشته باشید، که ارزش دارد. چون کارکرد این هودها مناسب تر و تهویه بهتری دارند.

عامل مهم دیگر برای انتخاب هود مناسب میزان قدرت آن است. هر چقدر که شما پخت و پزی بیشتری در آشپزخانه داشته باشید، باید هود با قدرت مکندگی بیشتر انتخاب کنید.

ظاهر هود انتخابی شما بسیار مهم است و می تواند در دکوراسیون آشپزخانه شما تاثیر بسزایی داشته باشد. امروزه تنوع هودها بسیار زیادتر است و شما می توانید با توجه به دکوراسیون آشپزخانه خود از بین آنها انتخاب مناسبی داشته باشید.

یکی از مشکلات رایج مصرف‌کنندگان سر و صدای بیش از اندازه هود است. بنابراین در هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید و هودی را انتخاب کنید، که صدای کمتری داشته باشد.

هود ها از نظر تهویه بر دو نوع تقسیم می شوند. هودهایی که هوا را به صورت کامل تهویه می‌کنند و هودهایی که آلودگی ها را با استفاده از فیلترهای مخصوص، به خود جذب می کنند. هود های دسته اول کارایی بهتری دارند. البته انتخاب شما باید با توجه به انتظاری باشد که از هود دارید و با توجه به نیاز خود انتخاب نمایید.

در هنگام خرید هود آشپزخانه باید به نحوه نصب آنها نیز توجه کنید. برخی از آنها نصب شان راحت تر و برخی نصب سخت تری دارند و برای نصب کردن نیاز به کمک متخصص خواهید داشت.

اگز قصد خرید هود آشپزخانه و کابین دوش را دارید پیشنهاد ما به شما خرید از برند معتبر آریا فرس است که حس خوب خرید مطمئن را به شما هدیه می کند چرا که محصولات فرس دارای 2 سال گارانتی بی قید و شرط و 10 سال خدمات پس از فروش منسجم می باشد.

جهت اطلاع از قیمت ها و خرید دیگر محصولات فرس با مشاوران ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید