گاز رومیزی چیست؟!

گ

آشپزخانه های امروزی نسبت به گذشته کوچکتر شده اند و همین کوچک تر بودن، استفاده از وسایل با کمترین حجم ممکن را اجتناب ناپذیر کرده است. به همین علت ، امروزه استفاده از گاز رومیزی بسیار رواج یافته است.

اجاق گاز صفحه ای (توکار) یکی از جدیدترین مدل های اجاق گاز است که در حال تسخیر بازار انواع اجاق ها است. یک اجاق گاز صفحه ای استاندارد، علاوه بر اشغال حداقل فضای ممکن، می بایست باعث زیبایی آشپزخانه و آسایش بیشتر خانم های خانه دار شود.

اگر قصد خرید اجاق گازصفحه ای یا اجاق گاز رومیزی را دارید، کمی دست نگه دارید. بهتر است در این مطلب ابتدا با فرس کالا همراه باشید تا با انواع آن آشنا شوید و بعد تصمیمتان را نهایی کنید.

از آنجایی که اکثر خانه‌های ایرانی به لوله‌کشی گاز مجهز هستند، اجاق‌های گازی به محبوب‌ترین انواع اجاق تبدیل شده‌اند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با دیدن شعله‌ی آبی‌رنگ گاز احساس آرامش می‌کنید، انتخاب یک اجاق رومیزی گازی هم لذت این تماشا را برایتان ممکن می‌کند و هم به شما این امکان را می‌دهد تا حرارت اجاق‌تان را به‌راحتی تنظیم کنید.

به‌علاوه حرارت این اجاق‌ها نسبت به سایر مدل‌ها بیشتر است و در انواع جنس‌‌های شیشه‌ای، استیل و استیل- شیشه‌ای به فروش می‌رسد.

گاز رومیزی

در خرید گاز رومیزی باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

جنس گاز رومیزی

به هنگام خرید اجاق گاز رومیزی مهم‌ترین نکته‌ای که باید خریدار به آن توجه کند جنس صفحه گاز رومیزی است. انتخاب جنس صفحه به عواملی مانند کیفیت، زیبایی ظاهری و نظافت خوب و سریع اجاق گاز رومیزی بستگی دارد.

کیفیت گاز رومیزی

کیفیت صفحه اجاق گاز رومیزی باید به حدی مطلوب باشد که دوام و استقامت بالایی در مقابل حرارت و ظروف سنگین داشته باشد. همچنین با گذشت زمان دچار خش و ضربه و شکستگی نشود.

زیبایی ظاهری

از آنجایی که هر کدام از جنس‌های اجاق گاز رومیزی دارای رنگ و مدل خاصی هستند، باید توجه داشت رنگ و مدل اجاق گاز رومیزی با سینک گرانیتی و هود آشپزخانه و دیگر وسایل موجود در آشپزخانه هماهنگی داشته باشد.

نظافت خوب و سریع آن

هر کدام از جنس‌های اجاق گاز دارای ویژگی‌هایی هستند که در تمیزکردن اجاق گاز رومیزی تأثیر دارند. در نتیجه هر جنسی که به راحتی لکه‌های چربی و مواد غذایی از روی آن تمیز شود، انتخاب خوبی برای خرید اجاق گاز رومیزی است.

امروزه با کوچک‌تر شدن فضای آشپزخانه‌ها، هنگام خرید اجاق گاز رومیزی اندازه و ابعاد اجاق گاز از مسائل بسیار مهمی است که باید هنگام خرید اجاق گاز رومیزی به آن توجه داشت. اجاق گازهای رومیزی در ابعاد کوچک‌تر می‌تواند حجم کمتری از فضای آشپزخانه را اشغال کند.

در آشپزخانه‌هایی که فضای بیشتری دارند می‌توان از اجاق گازهای رومیزی بزرگ‌تر استفاده کرد.

تعداد شعله‌های گاز رومیزی

یکی از مواردی که در خرید اجاق گاز رومیزی باید به آن توجه می‌شود، انتخاب تعداد شعله‌های اجاق گاز است. در صورتی که اجاق گاز برای یک خانواده کم جمعیت خریداری می‌شود نیازی به یک اجاق گاز با تعداد شعله‌های زیاد نیست. اما در مقابل برای خانواده‌های پر جمعیت که هنگام آشپزی نیاز به تعداد شعله بیشتری دارند خرید اجاق گاز با شعله بیشتری توصیه می‌شود.

البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که با افزایش تعداد شعله‌های اجاق گاز، اندازه گاز نیز بزرگ‌تر می‌شود. رایج‌ترین اندازه اجاق گاز، اجاق گاز چهار یا پنج شعله است.

گاز رومیزی

ایمنی و استاندارد گاز رومیزی

از مهم‌ترین نکاتی که در خرید گاز رومیزی باید رعایت کرد، ایمنی اجاق گاز است. اجاق گازهایی که دارای فندک و ترموکوپل هستند از ایمنی بالایی برخوردارند. اساس کار ترموکوپل چنین است که شعله اجاق گاز به هر دلیلی که خاموش شود، ترموکوپل جریان نشت گاز را به طور خودکار قطع می‌کند.

همچنین در اجاق گازهایی که فندک تعبیه شده است نیازی به روشن کردن شعله با فندک و کبریت وجود ندارد.
اجاق گازهای رومیزی با داشتن علامت استاندارد گزینه مناسبی برای خرید هستند. تولیدکنندگان اجاق گازهای رومیزی با رعایت قوانین و اصول تولیدی محصول، علامت استاندارد را دریافت می‌کنند.

توان حرارتی گاز رومیزی

قدرت و توان حرارتی یکی دیگر از مشخصه‌های خرید اجاق گاز رومیزی است. امروزه پخت‌و‎پز سریع یکی از خواسته‌های بیشتر افراد جامعه است تا بتوانند به آسانی در زمان خود صرفه‌جویی کنند. هرچه قدرت حرارتی شعله‌های اجاق گاز بیشتر باشد مقدار زمان مصرفی برای انجام عملیات پخت‌و‎پز کمتر خواهد بود.

همچنین اگر از اجاق گاز استفاده بیشتری می‌شود بهتر است اجاق گازی با توان حرارتی بالا خریداری شود.

میزان مصرف انرژی گاز رومیزی

اجاق گازهای رومیزی از لحاظ میزان مصرف انرژی در حالت کلی به اجاق گازهای گازسوز و برقی تقسیم می‌شوند. اين گازهای گازسوز به وسیله مصرف سوخت کار می‌کنند و میزان مصرف سوخت بالایی دارند. گازهای برقی به وسیله مصرف برق کار می‌کنند و میزان مصرف برق بالایی دارند.

نا بر هزینه‌های گاز و برق می‌توان به راحتی تشخیص داد که کدام نوع از اجاق گازهای رومیزی مصرف انرژی پایینی دارند. در خرید اجاق گازهای رومیزی توجه کردن به میزان مصرف انرژی اجاق گازها، هزینه‌ها را به حداقل می‌رساند.

چرا گاز رومیزی انتخاب خوبی است؟

حالا که با گاز رومیزی آشپزخانه آشنا شده‌اید، وقتش رسیده که مزیت‌های متنوع این اجاق‌ها را هم یکی یکی برایتان رو کنیم تا بهتر متوجه شوید که دلیل پرطرفدار بودن اجاق گاز رومیزی چیست؟!

از ظاهر جذاب و سبک مدرن این اجاق‌ها که بگذریم به مزایای مهم دیگری هم می‌رسیم از جمله:

گاز صفحه ای ، جمع‌وجور و کوچک است، فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و باعث می‌شود آشپزخانه بزرگتر به‌نظر برسد. همچنین به استفاده‌ی از فضای آشپزخانه کمک می‌کند.

نسبت به اجاق‌های ایستاده یا مبله سبک‌ترند و حمل‌ونقل راحت‌تری دارند.
به دلیل داشتن سنسورهای دیجیتال و اتوماتیک، ایمن‌ترند و خطر آتش‌سوزی را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.
در صورتی که اجاق و فر را همزمان در آشپزخانه روشن کنید، گرمای کمتری تولید می‌شود و برخلاف اجاق‌های فردار، آشپزخانه را به کوره تبدیل نمی‌کنند!
قیمت گاز رومیزی نسبت به اجاق‌های ایستاده پایین‌تر است.

درصورتی‌که خانواده‌ی کم‌جمعیتی دارید و خیلی هم اهل مهمانی دادن نیستید، لازم نیست هزینه‌ی زیادی را برای خرید اجاق‌های پرشعله هدر بدهید.

گاز رومیزی چیست؟

اولین و مهم‌ترین شاخص برای انتخاب گاز رومیزی آشپزخانه ، اعتبار برند، گارانتی، خدمات پس از فروش و داشتن نشان استاندارد است. پیشنهاد ما به شما خرید گاز رومیزی فرس است که دارای 5 سال گارانتی بی قید و شرط و 15 سال خدمات پس از فروش منسجم میباشد.

همچنین برای خرید وان جکوزی دریافت مشاوره ی رایگان با مشاوران گروه صنعتی فرس در تماس باشید.

5 دیدگاه در “گاز رومیزی چیست؟!

  1. مرتضی خادمی گفت:

    خیلی از خرید خودم راضی ام مرررررسی

    1. forskala1 گفت:

      هدف ما جلب رضایت شماست

  2. علیرضا گفت:

    متشکرم از مطالبتون

    1. forskala1 گفت:

      خواهش میکنم

      1. forskala1 گفت:

        ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید