جکوزی برای زنان باردار ضرر دارد؟

آیا جکوزی برای زنان باردار ضرر دارد؟

در صورتی که به تازگی در منزل خود جکوزی خانگی نصب کرده اید حتما شور و اشتیاق تمامی اعضای خانواده را برای استفاده از جکوزی مشاهده کرده اید. کودکان قرار گرفتن در آب و آب بازی را خیلی دوست دارند به همین دلیل از اولین افرادی که میخواهند زودتر از بقیه جکوزی را تجربه کنند اعضای کوچک تر خانواده هستند.

تمام اعضای خانواده از جمله خانم های باردار نیز دوست دارند در کنار فوایدی که جکوزی دارد از لذت آن نیز بهره مند شوند. اما هر فردی با توجه به شرایطی که دارد باید قبل از استفاده از وان جکوزی با پزشک متخصص مشورت کند. از جمله این افراد خانم های باردار و کودکان هستند که در استفاده از جکوزی باید مراقب باشند.

قرار گرفتن کودکان در جکوزی

آیا استفاده از جکوزی برای زنان باردار ضرر دارد؟

تحقیقات کمی در مورد استفاده از سونا <sauna>، جکوزی و اتاق بخار در دوران بارداری وجود دارد. اما به دلیل خطرات ناشی از گرم شدن بیش از حد، کم آبی و غش، توصیه میشود از آنها اجتناب کنید.

در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی و افزایش خون رسانی به پوست احساس گرما بیش از حد طبیعی خواهید داشت. این تغییرات هورمونی همچنین میتواند باعث احساس ضعف در زنان باردار شود.

گذراندن بیش از ۱۰ دقیقه در جکوزی میتواند دمای بدن شما را بیش از ۳۸ درجه سانتیگراد افزایش دهد. تحقیقات محدودی نشان داده است که خطر در نوزادان زنانی که در اوایل بارداری تب دارند، افزایش می یابد. برخی از مطالعات همچنین نشان میدهد که تب در دوران بارداری ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهد، اما تحقیقات بیشتری در این مورد نیاز است.

آیا استفاده از جکوزی برای زنان باردار ضرر دارد؟

در حالی که مشخص نیست که آیا دمای بالای غیرطبیعی بدن ناشی از تب بر روی زنان باردار تأثیر مشابهی با دمای بالا ناشی از استفاده از جکوزی دارد یا خیر، متخصصان توصیه میکنند احتیاط کنید.

این امکان وجود دارد که افزایش قابل توجه دمای مرکزی بدن شما در بارداری مضر باشد، به خصوص در ۱۲ هفته اول، اگر بیش از حد گرم میشوید، خون بیشتری در نزدیکی پوست شما جریان می یابد تا با تعریق بدن شما را خنک کند.

دمای مرکزی بدن شما در بارداری

اگر باردار هستید و قصد استفاده از جکوزی را دارید، یا میخواهید از وان آب گرم در دوران بارداری استفاده کنید، این اقدامات را برای کاهش خطرات انجام دهید:

از نشستن در نزدیکی ورودی که آب تازه گرم شده را تامین می کند خودداری کنید.

زمان حضور در جکوزی را به کمتر از ۱۰ دقیقه محدود کنید.

زمان حضور در جکوزی

در صورت امکان سعی کنید سینه خود را بالای آب نگه دارید. حتی بهتر است جایی بنشینید که فقط نیمه پایینی شما در آب گرم است.

اگر احساس ناراحتی کردید از وان آب گرم خارج شوید.

اگر جت های آب گرم روشن هستند، در طرف مقابل بنشینید که دمای آب کمی کمتر است.

از فرو بردن سر، بازوها، شانه ها و بالای سینه خودداری کنید.

اگر احساس تعریق کردید، فوراً از وان خارج شوید و خود را خنک کنید.

زمان حضور در جکوزی را حتی به کمتر از ۱۰ دقیقه محدود کنید یا اگر از سلامتی خوبی برخوردار نیستید یا به دلیل تب، ورزش یا استفاده قبلی از وان آب گرم یا سونا دمای بدنتان بالا رفته است، از استفاده از وان آب گرم خودداری کنید.

اگر تب دارید از وان آب گرم استفاده نکنید.

اگر در اوایل بارداری برای مدت طولانی از وان آب گرم استفاده کرده اید، در مورد راه های تشخیص نقص لوله عصبی در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

اوایل بارداری

میکروب های وان آب گرم

میکروب ها یکی دیگر از نگرانی های مربوط به استفاده از جکوزی خانگی در دوران بارداری هستند. آب گرم و جکوزی می تواند محل پرورش باکتری های مضر باشد. اما تعمیر و نگهداری منظم و نظارت مداوم میتواند اطمینان حاصل شود که ترکیب شیمیایی آب به درستی متعادل است.

اگر جکوزی دارید، مطمئن شوید که از ضدعفونی کننده مناسب استفاده میکنید و آب را با استفاده از نوارهای آب استخر آزمایش کنید. سطح کلر آزاد باید بین ۲ تا ۴ قسمت در میلیون (ppm) باشد.

میکروب های وان آب گرم

استفاده ایمن از جکوزی در دوران بارداری

اگر در سه ماهه اول بارداری خود هستید، توصیه کلی این است که از وان آب گرم خودداری کنید. حتی اگر زمان را کمتر از ۱۰ دقیقه نگه دارید، میتواند برای کودک آینده شما خطرناک باشد. بدن هر کس متفاوت است، بنابراین ممکن است زودتر از حد انتظار دچار گرمازدگی شوید.

به خاطر کودکتان، در سه ماه اول از غوطه ور شدن صرف نظر کنید. به جای آن، بطری آب یا یک لیوان بلند آب لیمو را بردارید و پاهای خود را فرو ببرید. همچنان باید زمان انجام این کار را محدود نگه دارید.

اگر سه ماه اول بارداری را پشت سر گذاشته اید و میخواهید پس از تایید پزشک از وان آب گرم استفاده کنید.

نظر متخصصین در مورد استفاده از جکوزی در دوران بارداری:

به گذارش آریافرس دکتر بهناز خانی متخصص زنان زایمان با اشاره به اینکه شنا برای زنان باردار مشکلی ایجاد نخواهد کرد، اظهار کرد: البته باید توجه داشت که انجام حرکات پرشی برای زنان باردار مناسب نیست و در صورتی میتوانند در محیط استخر بمانند که درجه حرارت آن مناسب باشد.

وی با بیان اینکه درجه حرارت استخر نباید از یک درجه حرارت نرمال و ملایم بیشتر باشد، افزود: زنانی که سابقه سقط جنین دارند باید با احتیاط به محیط‌ های گرمی مانند استخر بروند.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه این دسته از زنان هنگام دوش گرفتن قبل و بعد از شنا باید به دمای آب توجه و از آب با دمای متعادل استفاده کنند، اضافه کرد: دمای آب استخر و یا دوش نباید به حدی باشد که منجر به تحریک بدن مادر شود چرا که افزایش دمای بدن مادر برای جنین خطرناک و مضر است.

خانی با بیان اینکه زنان بادار تنها می‌توانند شنای معمولی داشته باشند و باید از انجام حرکات پرشی و شدید اجتناب کنند، ادامه داد: استفاده از سونا و جکوزی برای مادران بادار خطرناک است و البته باید توجه داشت که تمام افراد باید به درجه حرارت محیط استخر و فضاهایی مانند جکوزی و سونا توجه داشته باشند.

نظر متخصصین در مورد استفاده از وان آب گرم در دوران بارداری

وی تصریح کرد: خطر استفاده از سونا و جکوزی برای زنان باردار اثبات نشده است و تا این مسئله به لحاظ علمی ثابت نشود نمیتوان گفت افزایش درجه حرارت بدن مادر در محیط‌ هایی مانند سونا و جکوزی منجر به سقط جنین میشود.

این متخصص با بیان اینکه باید بدانیم درجه حرارت محیط استخر تا چه اندازه طبیعی و یا غیر طبیعی است، افزود: افزایش و یا کاهش درجه حرارت محیط برای تمام افراد خطرناک است و ضرر دارد، افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند لازم است با احتیاط بیشتری در محیط‌ هایی مانند استخر، سونا و جکوزی قرار گیرند.

نکات ایمن در استفاده از جکوزی در دوران بارداری

به محض اینکه احساس ناراحتی کردید از جکوزی خارج شوید و خود را خنک کنید، نشستن در کنار جکوزی برای چند دقیقه، به بدن شما اجازه می دهد گرما را آزاد کند.

اگر جت های جکوزی روشن هستند، در روبروی آن بنشینید که دمای آب کمی کمتر است.

یک بطری آب در کنار وان خود داشته باشید که در صورتی که دچار سرگیجه یا خستگی شدید از آن استفاده کنید.

برای خرید کابین دوش ، سینک ظرفشویی گرانیتی و … با مشاوران ما در تماس باشید.

گروه صنعتی فرس در تلاش است تا بهترین کیفیت محصول را با نازلترین قیمت در اختیار شما قرار دهد.

بهترین کیفیت محصول

سوالات متداول شما

آیا جکوزی برای زنان باردار ضرر دارد ؟
استفاده از جکوزی برای زنان باردار تا حدودی خطرناک است، زیرا دمای بالای آب جکوزی ممکن است برای جنین آسیب زا باشد. برای اطمینان بیشتر، بهتر است قبل از استفاده از جکوزی در دوره بارداری با پزشک خود مشورت کنید.
زنان باردار برای استفاده از جکوزی باید چه مواردی را رعایت کنند ؟
1. قبل از استفاده، با پزشک خود مشورت کنند.
2. دمای آب جکوزی را پایین تر و مطمئن کننده تنظیم کنند.
3. زمان استفاده از جکوزی را محدود نگه دارند.
4. از آب سرد برای خنک کردن بدن پس از استفاده از جکوزی استفاده کنند.
5. هرگونه علامت نامطلوب یا ناراحتی را به پزشک خود اطلاع دهند.
تمامی محصولات فرس کالا از جمله زیردوشی و وان جکوزی دارای پنج سال گارانتی بی قید و شرط و 15 سال خدمات پس از فروش میباشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید