تمیز کردن سینک گرانیتی

تمیز کردن سینک گرانیتی

سینک ظرفشویی گرانیتی در واقع از گرانیت ساخته میشوند اما در ساخت آن از مواد پلیمری و یا اکرولیک هم استفاده میشود. ظاهر زیبای این سینک یکی از دلایل استقبال مردم از سینک ظرفشویی گرانیتی است چرا که امروزه بحث دکوراسیون منزل اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده و افراد تمایل دارند دکوراسیون آشپزخانه خود را به زیباترین شکل ممکن طراحی کنند. از مهمترین مزیت های سینک ظرفشویی گرانیتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
مقاومت بالای سینک ظرفشویی گرانیتی به دلیل ترکیب سنگ گرانیت با مواد اکرولیک و فشرده سازی آن ها که منجر به مقاومت بیشتر سینک خواهد شد.

سینک ظرفشویی گرانیتی ضد خش است در نتیجه مشکل سینک های استیل را رفع نموده و شما مطمئن خواهید بود که با قرار دادن چاقو، چنگال و… در داخل سینک به هیچ عنوان سینک خش دار نمیشود.

مزیت دیگر سینک ظرفشویی گرانیتی در مقایسه با سینک های استیل این است که مواد و املاح آب در آن رسوب نمی کند به همین دلیل همیشه تمیز باقی خواهد ماند.
تنوع رنگ سینک ظرفشویی گرانیتی کمک میکند تا شما بهتر بتوانید سینک انتخابی خود را با رنگ های موجود داخل دکوراسیون آشپزخانه تطبیق دهید و در نتیجه هارمونی رنگ ها رعایت شود.

در مقالات قبل به طور کامل و جامع در رابطه با سینک ظرفشویی گرانیتی گفتیم . تمیز کردن سینک گرانیتی یکی از مهم‌ترین نگرانی های افرادی که این سینک‌ها را دارند میباشد. با فرس کالا همراه باشید تا بهترین شیوه های تمیز کردن سینک گرانیتی را به شما آموزش دهیم.

نکته مهم دیگری که لازم است به آن دقت کنید، استفاده نکردن از شوینده‌های قوی برای شستن سینک گرانیتی است. ممکن است شما نیز جزو کسانی باشید که فکر میکنند بهترین کار برای تمیز کردن سینک گرانیتی سفید استفاده از وایتکس و جرم‌گیرهای شیمیایی است؛ ولی مطمئن باشید این مواد نه‌تنها ظاهر سینک شما را کدر خواهند کرد، بلکه طول عمر سینک را نیز کم کرده و آسیب‌های جدی به آن وارد می‌کنند. در ادامه شما را با بهترین و ایمن‌ترین روش‌های تمیز کردن انواع سینک گرانیتی آشنا خواهیم کرد.

برای خرید جکوزی کلیک کنید…

تمیز کردن سینک ظرفشویی

در مرحله ای اول ، قبل از این‌که شروع به تمیزکاری کنید، سینک ظرفشویی را کاملا خالی کرده و باقی‌مانده‌های مواد غذایی را از داخل سینک جمع کنید.

مرحله دوم تمیز کردن سینک گرانیتی، از بین بردن تمامی لکه‌های موجود روی سینک ظرفشویی است. برای این‌کار، یک پیمانه سرکه سفید را با یک پیمانه آب گرم مخلوط کرده و روی قسمت‌های مختلف سینک اسپری نمایید. بعد از اسپری کردن مخلوط آب و سرکه، 10 تا 15 دقیقه صبر کرده و سپس سینک خود را به دقت آب‌کشی کنید. سرکه و آب گرم لکه‌های ناشی از رسوب مواد معدنی موجود در آب را به راحتی از بین برده و هیچ آسیبی نیز به بافت سینک شما وارد نمی‌کنند. ترکیب سرکه و آب گرم، مخلوطی جادویی برای تمیز کردن سینک گرانیتی سفید بوده و باعث درخشش آن می‌شود. علاوه بر سرکه، می‌توانید از جوش‌شیرین نیز برای پاک کردن لکه‌های مختلف روی سینک گرانیتی خود نیز استفاده کنید. جوش شیرین یکی از بهترین گزینه‌ها برای تمیز کردن سینک گرانیتی سفید است و به‌راحتی شما را از شر لکه‌های سرسخت نجات می‌دهند.

بعد از انجام لکه‌بری، نوبت به مرحله‌ی شستشو و تمیزکردن سینک گرانیتی از آلودگی‌های مختلف می‌رسد. در این مرحله، مقداری مایع ظرفشویی ملایم را بر روی یک تکه اسفنج یا اسکاچ نرم ریخته و تمام سینک را با آن بشویید. دقت کنید که این‌کار را به آرامی و با حرکات دایره‌ای انجام دهید تا سینک شما کاملا تمیز شوند. بعد از اینکه تمامی قسمت‌های سینک را به دقت تمیز کردید، سینک را آب گرفته و همه جای آن را بشویید. اشتباه بسیار رایجی که برخی از افراد در این مرحله انجام می‌دهند، استفاده از سیم ظرفشویی و یا اسکاچ‌های زبر برای سابیدن سینک گرانیتی است. به خاطر داشته باشید که استفاده از این محصولات فقط و فقط باعث ساییدگی سینک شما شده و به آن آسیب می‌زند.

بعد از شستن سینک، با استفاده از یک دستمال یا حوله نرم، آب آن را گرفته و سینک را کاملا خشک نمایید. حوله‌های میکروفایبر بهترین گزینه برای خشک کردن سینک گرانیتی هستند و هیچ آسیبی به این سینک‌ها وارد نمی‌کنند.

تمیز کردن سینک

 

برق انداختن سینک ظرفشویی گرانیتی با روغن زیتون

برق انداختن سینک را پس از شستن و خشک کردن سینک انجام دهید. در مرحله آخر سینک را جلا بدهید و برق بیندازید تا سینک مثل روز اول خود شفاف و تمیز باشد.

یا 3 قطره روغن زیتون را بر روی یک دستمال نرم بریزید و آن را به همه بخش های سینک خود بمالید. پس از چند دقیقه با یک دستمال تمیز و کاملا نرم، روغن اضافی روی سطح سینک را گرفته و از دیدن سینک تمیز و درخشان خود لذت ببرید!

با توجه به مطالب گفته شده می‌توان به این نتیجه رسید که سینک گرانیتی به صورت مرتب، باعث می‌شود که لکه‌های روی سینک ثابت نشده و به‌راحتی تمیز شوند. همانطور که دیدید، تمیز کردن سینک گرانیتی مشکی و سفید و رنگ‌های دیگر سینک گرانیتی کار سختی نیست و شما می‌توانید به‌راحتی و در چند مرحله آن را انجام دهید.

تمیز کردن شیرآلات سینک

علاوه بر تمیز کردن خود سینک، لازم است شیرآلات آن را نیز تمیز کرد تا کدری و کثیفی آن موجب نادیده گرفتن تمیزی سینک نشود. برای تمیز کردن شیر ظرفشویی از مایع ظرفشویی یا صابون مایع و یک مسواک استفاده کنید. با استفاده از مسواک شما میتوانید تمام قسمتهای شیر ظرفشویی را تمیز کنید. اگر شیر ظرفشویی دارای لکه هست، یک پارچه یا دستمال کاغذی را با سرکه خیس کنید و برروی شیر قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید و سپس آن را با مسواک و مایع بشورید. بعد از تمیز کردن شیر نیز سینک ظرفشویی را خشک کنید. میتوانید قبل از تمیز کردن سینک ابتدا شیر ظرفشویی را تمیز کنید.

 

تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیتی

همانطور که تا الان متوجه شده‌اید تمیز کردن سینک آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. به این چند نکته هم در آخر توجه داشته باشید. مواد غذایی را روی سینک خرد نکنید تا سینک خط‌ خطی نشود. رسوبات و آلودگی‌ها به این خط و خش‌ها نفوذ کرده و ظاهری نامرتب به آن می‌بخشند. از گذاشتن ظروف چدن و استیل در سینک به مدت طولانی اجتناب کنید. این کار موجب زنگ زدن و ایجاد لکه در سینک می‌شود. سیم ظرفشویی مرطوب نیز مانند ظروف استیل و چدن می‌تواند باعث ایجاد لکه زنگ زدگی شود. آنها را در سبدی جداگانه و خشک نگه دارید. پس از هربار استفاده یک نظافت سریع انجام دهید و سینک را با دستمال میکروفایبر یا حوله‌ای خشک کنید تا رسوب نبندد.

اگر قصد خرید سینک گرانیتی از برندی معتبر و مطمئن را دارید ، پیشنهاد ما به شما سینک های فرس میباشد که با علاوه بر تنوع بالا و تولید با بهترین متریال روز، 2 سال گارانتی بی قید و شرط و 5 سال خدمات پس از فروش منسجم را داراست.

برای دریافت مشاوره ی رایگان و استعلام قیمت محصولات ما با مشاوران ما تماس بگیرید.

4 دیدگاه در “تمیز کردن سینک گرانیتی

  1. جعفری گفت:

    سینک گرانیتی بهتره یا استیل ممنونم کمک کنید

    1. forskala1 گفت:

      سلام وقت بخیر قطعا با توجه به زیبایی و ظرافت سینک گرانیتی بهتر است

  2. مرضیه گفت:

    سلام ، داخل سینک گرانیتی اگر لکه زنگ زدگی ایجاد شده باشد ، چطور تمیز کنیم ؟

    1. forskala1 گفت:

      سلام و درود از سرکه ی سفید استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید