فواید دوش آب گرم

فایده دوش آب گرم

امروزه سوال مهمی که مردم از خود میپرسند این است که آیا دوش گرفتن با آب گرم برای بدن مفید است یا مضر؟ جالبه بدانید که دوش گرفتن با آب گرم با یک جلسه تمرین برابر است. استفاده از حمام آب گرم خصوصا از نوع طبیعی و معدنی آن در کنار تمرین و یا پیاده روی مزایای فراوانی در سلامتی و تناسب اندام دارد.

متاسفانه این روزها به دلیل مشغله های فکری و زندگی، حمام کردن به شکل سنتی کم رنگ شده و بیشتر افراد به دوش سریع شبانه و یا اول صبح اکتفا میکنند. اما باید بدانیم که حمام کردن های طولانی تر با آب گرم بسیار فواید زیادی برای سلامتی ما دارد. استفاده از کابین دوش آن هم با آب گرم به مدت 1 ساعت بخاطر میزان کالری خوبی که میسوزاند برابری میکند با نیم ساعت پیاده روی.

گروه صنعتی فرس در این مقاله قصد دارد برای استفاده و خرید کابین دوش شیشه ای کاربران گرامی را برای یک حمام دلنشین و سودمند و مفید راهنمایی کند.

 

حمام دلنشین و سودمند

مزایای حمام آب گرم

1- حمام آب گرم درد عضله را التیام و کاهش میدهد. زیر دوش آب گرم بایستید و اجازه دهید مانند یک ماساژور روی کمر، شانه و گردن کار کند. حمام کردن ایستاده در زیر آب گرم برای از بین خستگی بسیار کارساز است. ورزشکاران بعد از تمرین و ورزش ، دوش آب گرم با وان حمام ، وان جکوزی خانگی و یا کابین دوش شیشه ای میگیرند. یرا که سرحال تر از قبل میشوند چون دوش آب گرم باعث می شود منافذ پوست باز شوند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، نشان میدهد که دوش آب گرم سطح اکسین توسین را تا حدودی بالا میبرند و اضطراب و استرس را کاهش میدهد. کسانی که در زندگی و کارشان استرس دارند، حتما حمام کردن را با آب گرم استفاده کنند.

مزایای حمام آب گرم

مطالب پیشنهادی: چگونه وان و جکوزی را تمیز کنیم ، دوش آب گرم یا آب سرد

2- روحیه تان را بهتر میکند

یک دوش آب گرم با کابین دوش حمام شیشه ای احساس افسردگی و بدبینی شما را کاهش میدهد و شما میتوانید از تنهایی و سکوت، راحتی و آرامش را احساس کنید. به طور کلی حمام کردن با آب گرم با افزایش حس راحتی و آرامش، به ذهن اجازه میدهد نوعی امنیت را تجربه کند.

3- سرماخوردگی و سر درد را درمان میکند

دراز کشیدن در وان حمام و یا وان جکوزی آن هم با آب گرم باعث میشود که بخار را استنشاق کرده و مانند یک ضد احتقان طبیعی عمل می کند. چند قطره از روغن نعنا و یا اکالیپتوس هم استفاده کنید تا تثیر گذاریش بیشتر شود.

این روغن ها با آب گرم مخلوط میشوند و با گلودرد و سردرد مبارزه میکنند. آب گرم گردش خون را تسریع کرده و باعث خلط آوردن میشود که برای سرماخوردگی بسیار مفید است.

حمام آب گرم درد عضله را التیام

4- به سلامت قلب کمک میکند

دوش آب گرم به طور مستمر فشار خون را کاهش میدهد. کاهش فشار خون برای پیشگیری از مشکلات جدی قلب مانند حمله ی قلبی مفید است.

* افزودن نمک اپسوم به جکوزی نیز می تواند از التهاب مفاصل ناشی از آرتروز یا سایر بیماری های مفصلی و عضلانی کم کند. خاصیت ضد التهابی نمک ، تاثیر مثبت روی بیماری های متابولیکی و دیابت نوع دوم دارد.

روحیه تان را بهتر میکند

5- خواب بهتر

برای اغلب افراد سخت است که 8 ساعت خوابه شبانه با کیفیت داشته باشند. در اصل پایین بودن دمای بدن کمک میکند خواب بهتری داشته باشید. بنابراین پس بهتر است دمای اتاق خواب را پایین نگه دارید. یک دوش آب گرم قبل از خواب نتیجه ی بهتری در بر دارد. در طول شب، دمای بدن به طور طبیعی افت میکند. دوش گرفتن با آب گرم، دمای بدن انسان را بالا می برد و باعث می شود بدن خودش را زودتر خنک کند. این کار باعث تولید ملاتونین میشود که در نتیجه تولید ملاتونین برای خواب بهتر و باکیفیت تر مفید و موثر است.

گلودرد و سردرد مبارزه میکنند

دیگر فواید دوش آب گرم

1- روحیه را بهتر میکند

2- درد عضله را خوب میکند

3- باعث کاهش وزن میشود

4- حساسیت پوست را کم میکند

5- کاهش فشار خون

6- شادابی و جوانی

7- سموم را رها میکند

8- تنش عضله را کاهش میدهد

خواب بهتر

اما صبر کنید، در مورد دوش آب سرد چطور؟

خوشحالم که پرسیدی! اعتقاد بر این است که دوش آب سرد بدن شما را در صبح بیدار می کند (و حتی متابولیسم را تقویت می کند!) و انرژی و نگرش شما را بهبود می بخشد. همچنین، به دلیل وجود گیرنده‌های سرمای زیاد روی پوست، دوش آب سرد اثر ضد افسردگی بر بدن دارد، زیرا انتظار می‌رود که تعداد باورنکردنی تکانه‌های الکتریکی از انتهای اعصاب محیطی به مغز ارسال شود که می‌تواند منجر به ضد افسردگی شود.

دیگر فواید دوش آب گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید