موتور جت های وان جکوزی – کاربرد ها و مزایا !

موتور جت های جکوزی خانگی

جکوزی ها انواع مختلفی دارند که پیشتر بصورت عمومی شناخته میشدند و در مکان هایی مانند استخرها و یا مجموعه های ورزشی بیشتر ساخته میشدند و امروزه با استفاده از تکنیک های مهندسی در قالب جکوزی خانگی با ابعاد بسیار کوچکتر هم ساخته میشوند.

بهره گیری از خواص درمانی آب گرم از سالیان بسیار دور مورد توجه بوده است. قرن هاست از آب گرم به عنوان ماده شفا بخش برای درمان بیماری های جسمانی و حتی مشکلات روحی و روانی استفاده میشود.

نحوه ی حرکت آب در جکوزی به منظور اینکه قرار است خاصیت درمانی و ماساژ داشته باشد باید به شکلی درست و با فشار مناسب تعبیه شود. دقیقا اینجاست که هنگام خرید جکوزی باید به کاربرد جت ها و نحوه ی عملکرد آن توجه ویژه داشته باشید!!! با آریا فرس همراه باشید تا با موتور جت های وان جکوزی خانگی بیشتر آشنا شوید.

موتور جت های وان جکوزی خانگی

پمپ جکوزی

این وسیله یکی از ارکان اصلی جکوزی است و عملکرد کلی جکوزی به پمپ آن بستگی دارد. اگر پمپ نباشد آبی وارد و خارج نمی‌شود و آب جکوزی مانند آب استخر ساکن می‌ماند. در جکوزی‌ها برای اینکه آب جریان داشته باشد از پمپ جکوزی استفاده می‌کنند که قدرت بسیار زیادی نیز دارد و می‌تواند آب را به سرعت خارج و وارد کند.

پمپ به طور همزمان اجزای دیگر را نیز به کار وا می‌دارد تا همه چیز در حالت استاندارد قرار بگیرد. به طور مثال زمانی که آب خارج می‌شود، آب برگشتی باید گرم شود، تصفیه شود، سختی آب گرفته شود و سپس به جکوزی برگردد. همه این موارد در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود. به طور معمول در اکثر جکوزی‌ها از هر فواره بین 49 تا 63 لیتر آب خارج میشود.

با یک محاسبه ساده می‌توان گفت که با بزرگ‌تر شدن قطر لوله و بیشتر شدن قدرت پمپ، مقدار آبی که از لوله خارج می‌شود بیشتر است. بنابراین باید حواستان باشد که از چه نوع پمپی در جکوزی استفاده می‌کنید.

یکی از راه‌های مقایسه بازه پمپ، محاسبه ظرفیت آبدهی پمپ نسبت به توان مصرفی است. با انجام این نوع محاسبات می‌توانید یک پمپ مناسب را انتخاب کنید.

مبدلی هم که برای جکوزی در نظر گرفته می شود باید قادر باشد در زمستان و در هنگام راه اندازی تا 6 ساعت بعد آب کاملا سرد نزدیک به 0 را به درجه حدود 100 درجه فارنهایت برساند.

پمپ جکوزی

جهت خربد زیردوشی ابنجا کلبک کنید…

بلوئر یا حباب ساز

در برخی از جکوزی‌ها یک پمپ هوا نصب می‌شود که به آن بلوئر می‌گویند، با استفاده از این پمپ حباب‌هایی ایجاد می‌شود که با فشار آب به روی آب هدایت می‌شوند. بلوئر جکوزی وسیله ای است که از فن برای ایجاد جریان هوا استفاده میکند . سپس هوا را از طریق کانالهای درون جکوزی وارد جت هایی میکند که امکان انتشار آن را دارند.

بلوئرها هوا و آب را با هم مخلوط کرده و محیطی آرامش بخش ایجاد میکنند، به خصوص هنگامی با جت های وان گرم استفاده می شوند. دستگیره های ورودی، هوای منفعل ترکیبی از آب را برای برخی از اقدامات نازل جکوزی فراهم می کند، بلوئر های جکوزی وان گرم را به آبگرم درمانی تبدیل می کنند. از بلوئر جکوزی داغ همچنین به عنوان پمپ های هوا استفاده می شود .

موتور بلوئر یا حباب ساز جکوزی

توربو جت یا ایرجت

این وسیله یکی از مهم‌ترین تجهیزات جکوزی است که می‌تواند آب را خروشان کند. توربو جت اغلب در دیواره‌هایی جکوزی نصب می‌شود و با قدرتی که دارد آب را به سمت مرکز جکوزی هدایت می‌کند. در اطراف جکوزی معمولا بیشتر از 4 توربو جت قرار می‌دهند تا آب به سرعت وارد و خارج شود.

در ابتدا آب به کمک پمپ هایی، از قسمت پایینی جکوزی به سمت بالای حوضچه کشیده شده و از سمت نازل ها با فشار خارج میشود. نازل های آب به لوله های هوا هم متصل هستند که ایرجت (airjets) جکوزی کمک می کند تا آب با هوا مخلوط شده و در نتیجه با سرعت زیادی به بدن انسان برخورد نماید بدون این که نیاز به وجود حجم زیادی از آب باشد. 

توربو جت یا ایرجت جکوزی

تعداد و نحوه قرار گیری ایرجت‌ها

تعداد ایرجت‌ها بستگی به حجم وان و ظرفیت پمپ جکوزی دارد. اما آنچه در این خصوص حائز اهمیت است کیفیت آن‌ها است. تجربه سال‌ها مهندسی تاسیسات ثابت می‌کند که استفاده از تعداد کمی ایرجت با کیفیت، بسیار کارآمدتر از استفاده از تعداد بالای ایرجت بی کیفیت است.

زیرا آنچه در ارتقاء سطح کیفی سیستم ماساژ جکوزی اثرگذار است، کارایی و بهره‌وری ایرجت‌ها است. در نتیجه اگر جت‌های جکوزی به‌خوبی عمل نکنند، عملا جکوزی دیگر قابلیت استفاده نخواهد داشت.

مسئله مهم بعدی محل قرارگیری جت‌ها است. در جکوزی‌های پیش ساخته جت‌ها قبلا تعبیه شده‌اند و معمولا هم به صورت کارشناسی جاگذاری می‌شوند. زیرا ایرجت‌ها باید در نقاطی نصب شوند که بتوانند نقاط حساس بدن مانند عضلات پشت و پاها را پوشش بدهند. بنابراین باید در هنگام خرید جکوزی‌ پیش ساخته، این آپشن را در نظر داشته باشید.

تعداد و نحوه قرار گیری ایرجت‌های جکوزی

واترجت

واتر جت یکی دیگر از تجهیزات جکوزی است که وجود آن در هر جکوزی الزامی است. واتر جت‌ها معمولا در کف جکوزی نصب می‌شود و آب را از پایین به بالا پمپاژ می‌کند. پمپاژ کردن آب با هر فشاری ممکن است و شما بسته به علاقه و نیاز خود می‌توانید فشار واتر جت‌ها را کم و زیاد کنید. واتر جت‌ها هم در جکوزی‌های عمومی و هم خصوصی استفاده می‌شوند.

اگر زمان زیادی را روی پاهای خود می گذرانید، قطعاً باید به آن توجه کنید، زیرا این یک راه عالی برای تسکین درد پا و مچ پا است.

واترجت جکوزی

تخلیه کن

فضای جکوزی بسیار کوچک‌تر از استخر است و شما به آسانی می‌توانید آب آن را عوض کنید. برای اینکه آب جکوزی خیلی سریع پر و خالی شود، می‌توان یک تخلیه کن در کف جکوزی قرار داد که با استفاده از آن آب جکوزی را خالی کرد. معمولا تخلیه کن‌ها به یک لوله متصل هستند که آن لوله به پمپ وصل است، از این رو سرعت تخلیه آب بسیار زیاد می‌شود. در ادامه به مشخصات وان جکوزی فرس کالا اشاره خواهیم کرد.

مشخصات وان جکوزی فرس

تخلیه کن
واترجت ( جت کف )
ایرجت (جت دور )
موتور بلوئر
موتور معمولی تقویتی
پمپ جکوزی
مدل
1
4
6
1 (کف)
1
1 نفره
1
6
12
1 (کف)
1
2 نفره
1
6-8
12
1 (کف)
1
4 نفره
1
9
22 (سایز بزرگ)
1 (کف)
2
1
6 نفره

همان طور که دیدید اگر واترجت ها یا ایرجت های جکوزی شما به هر دلیلی آسیب ببیند، جکوزی شما کارایی خود را از دست میدهد. پس پیشنهاد ما به شما، خریدی مطمئن از فروشگاه اینترنتی فرس است که محصولات آن دارای 5 سال گارانتی بی قید و شرط و 15 سال خدمات پس از فروش منسجم میباشند.

واترجت ها یا ایرجت های جکوزی

چگونه جت های مناسب برای جکوزی خود را پیدا کنید؟

به خاطر داشته باشید که مارک جت ها در آبگرم شما معمولاً با اسپا شما یکسان نیست. ما نمی توانیم شماره قطعات جت های موجود شما را مطابقت دهیم، زیرا تولید کنندگان از طرح های شماره گذاری اختصاصی مختلفی استفاده می کنند که ما به آنها دسترسی نداریم. بنابراین، ساده ترین راه برای فهمیدن اینکه به کدام جت نیاز دارید چیست؟

  1. جت های زیر را مرور کنید و مطابقت احتمالی را پیدا کنید.
  2. با کارشناسان گروه صنعتی فرس تماس بگیرید.
  3. ما می توانیم به شما بگوییم که کدام جت برای وان شما مناسب است.
  4. جت های جدید سفارش می دهید و دوباره از اسپای خود لذت میبرید.

سوالات متداول شما

 موتور جت های جکوزی چیست؟

موتور جت های جکوزی قسمتی از سیستم جکوزی است که برای ایجاد جریان آب و ماساژ درون وان جکوزی استفاده می‌شود. این موتورها با استفاده از پمپ‌های قدرتمند، آب را مکش کرده و از طریق جت ها به بدن شما هدایت می‌کنند.

 آیا موتور جت های جکوزی قابل تنظیم است؟

بله، معمولاً موتور جت های جکوزی قابل تنظیم هستند. شما می‌توانید شدت جریان آب و نوع ماساژ را با استفاده از کنترل‌های موجود در جکوزی تنظیم کنید. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا تجربه ماساژ مطابق با ترجیحات خود را داشته باشید.

 آیا نیاز به نگهداری و تعمیرات دوره‌ای برای موتور جت های جکوزی وجود دارد؟

بله، موتور جت های جکوزی نیاز به نگهداری و تعمیرات دوره‌ای دارند. این شامل تمیز کردن فیلترها، بررسی و تعویض قطعات سایر و تعمیرات عمومی موتور می‌شود. برای حفظ عملکرد بهتر و طولانی‌تر موتور، رعایت دستورالعمل‌های تولید کننده و برنامه‌ریزی منظم برای نگهداری و تعمیرات ضروری است.

 آیا موتور جت های جکوزی قابل تعویض است؟

بله، در صورت لزوم، موتور جت های جکوزی قابل تعویض هستند. اگر موتور دچار خرابی شده یا نیاز به تعمیر دارد، می‌توانید یک موتور جدید را جایگزین کنید. در این صورت، بهتر است از تکنسین مجربی برای تعویض موتور استفاده کنید تا نصب صحیح و عملکرد بهینه را تضمین کنید.

همان طور که دیدید اگر واترجت ها یا ایرجت های جکوزی شما به هر دلیلی آسیب ببیند، جکوزی شما کارایی خود را از دست میدهد. پس پیشنهاد ما به شما، خریدی مطمئن از فروشگاه اینترنتی فرس است که محصولات آن دارای 5 سال گارانتی بی قید و شرط و 15 سال خدمات پس از فروش منسجم میباشند.

همچنبن میتوانید جهت خربد کابین دوش با شماره های درج شده دز سایت تماس بگیرید.

2 دیدگاه در “موتور جت های وان جکوزی – کاربرد ها و مزایا !

  1. ali akbari گفت:

    این جت ها رو میخام کم کنم سفارش بدم توی قیمتش هم تاثیر داره؟

    1. forskala1 گفت:

      بله آقای اکبری با مشاوران ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید