نشت آب در کابین دوش و تعمیر آن

نشت آب در کابین دوش و تعمیر آن

استفاده از اتاق یا کابین دوش برای استحمام در مدت طولانی باعث بروز مشکلاتی می‌شود؛ به طور مثال، وقتی جریان آب زیاد باشد و زهکشی کف ضعیف یاشد، آب جمع می شود و پاها را خیس می‌کند.

همچنین گاهی اوقات تراوش آب در دیوار خانه باعث پوسیدگی دیوارها یا نم دادن دیوار می‌شود. اما چگونه می‌توانیم از بروز این مشکلات جلوگیری کنیم یا آن‌ها را بهبود ببخشیم؟

در این مقاله اما قصد داریم به آموزش تعمیرات متداول در رابطه با اتاقک ها و کابین ها بپردازیم تا خود به تنهایی بتوانید آن را تعمیر کنید.
همان طور که پیش از این نیز گفتیم کابین دوش در واقع اتاقی یک تکه بوده که دارای امکانات تمام سر خود بوده اما اتاقک دوش منفک و اغلب بدون تجهیزات اضافه می باشد.
اصلی ترین مزیت این اتاقک ها و کابین ها این است که آب از درون آن ها به هیچ عنوان به بیرون نفوذ نخواهد کرد. آریا فرس با در نظر گیری این موضوع به مرور مشکلات رایج در رابطه با کابین و اتاقک پرداخته و شرایط تعمیر آن ها را نیز عنوان خواهیم کرد.

اتاقک دوش

 نفوذ آب از زیر اتاقک و یا کابین به بیرون

یکی از مشکلات رایج در کابین های دوش و اتاقک های دوش نفوذ آب از آن ها به بیرون می باشد. این مشکل که بیشتر در کابین دوش اتفاق افتاده بر اثر عدم انتقال آب کابین به درون فاضلاب رخ خواهد داد.
اگر چه به نظر رسیده که عیب این مشکل تشخیص داده شده اما در هر حال شما اول از همه بایستی ببینید که چرا آب از زیر کابین یا اتاقک به بیرون نفوذ پیدا می کند.
هر چند که مشکل گرفتگی فاضلاب در اتاقک دوش نیز مشاهده شده اما به هر حال حل کردن آن بسیار راحت تر خواهد بود.
از آن جایی که اتاقک دوش کفی نداشته و به طور معمول دارای راه فاضلاب مستقل می باشد و این فاضلاب در همان اتاقک نیز قابل مشاهده بوده، در صورت بیرون زدن آب از زیر اتاقک مشکل از فاضلاب نخواهد بود و این اتفاق ناشی از عدم آب بندی زیر درب یا دیواره‌های اتاقک می باشد.
این مشکل به طور معمول بر اثر باز شدن چسب آب بندی در زیر درب و یا ایجاد سوراخی در آن می باشد. جهت رفع این مشکل تنها نیاز بوده که با کمی تراش دادن چسب، کمک نموده تا چسب هایی که شل یا خراب شده پاک گردند، حال چسب هایی که بر روی زمین ریخته را برداشته و بعد به کمک چسب آکواریوم یا سیلیکونی زیر درب را خوب با چسب پر نموده تا مشکل نشتی رفع گردد.

 نفوذ آب از زیر اتاق دوش و یا کابین دوش به بیرون
این مشکل گاهی نیز احتمال داشته در دیواره‌های اتاقک و یا حتی سقف اتاقک (در صورتی که اتاقک سقف داشته باشد) نیز مشاهده شود که باز نیز به کمک همین راهکار می توان مشکل را رفع نمود.
اما چنان چه نشتی از زیر کابین دوش شیشه ای اتاقک نیز مشاهده گردد تنها باز شدن درزها این مشکل را به وجود نمی آورد. یکی دیگر از دلایل این مشکل باز شدن درزهای شیشه بوده که البته کمتر اتفاق خواهد افتاد و برای حل آن نیز بایستی پس از تمیز کردن چسب های قبلی مجدد از چسب سیلیکونی استفاده نمایید.

کابین دوش دارای یک کفی بوده و این کفی مجهز به سیستم فاضلاب مستقل بوده که به وسیله یک سیفون و شیلنگ، آب را به سمت فاضلاب انتقال خواهد داد.

از این رو در صورت خرابی سیفون کابین، پارگی و یا تا شدن شیلنگ و یا گرفتگی فاضلاب آب به بیرون نفوذ پیدا کرده و نشتی ایجاد خواهد شد. به ویژه این که به طور معمول کابین در جایی که گذاشته شده با چسب کفی آن به زمین آب بندی نشده و در نتیجه آب به راحتی به بیرون نفوذ خواهد کرد.
جهت بررسی این مشکل بایستی اقدام به جا به جا نمودن کابین کنید. از این رو بایستی به آرامی کابین را خم نموده و از شخص دیگری بخواهید که علت این مشکل را بررسی کند.

کابین دوش دارای یک کفی بوده

چنانچه مشکل بر اثر یکی از موارد پاره شدن لوله خرطومی، تا شدن لوله، شکستن سیفون و یا گرفتگی فاضلاب به وجود آمده بود سیفون را باز نموده و کابین دوش را بلند کنید.
چنانچه حمام دارای جای کافی بوده بدون باز کردن کابین به آرامی آن را در همان جا خوابانده و کاملا راه فاضلاب را باز کرده و پاک کنید.
در صورت شکسته شدن سیفون بایستی اقدام به تعویض آن با سیفونی جدید نمایید، چنانچه لوله خرطومی نیز دچار پارگی شده باید حتما لوله خرطومی را عوض نمایید که به طور معمول همراه با سیفون بوده و بهترین کار این بوده که هر دو با هم تعویض گردند.
اما در صورتی مشکل از گرفتگی فاضلاب بوده اول از همه شما باید به کمک فنر و یا ابزاری دیگر راه فاضلاب را باز نموده و پس از آن مجدد لوله خرطومی را به درون فاضلاب بفرستید.
جهت تعویض لوله خرطومی این را به خاطر داشته باشید که به طور معمول این لوله در زمانی که فاضلاب وارد شده اطراف آن را با استفاده از چسب سیلیکونی آب بندی می نمایند.

در صورتی که این گونه بوده شما باید در وهله اول به وسیله یک کاتر اقدام به برش دادن چسب ها نمایید تا لوله ها بیرون آمده و در آخر نیز حتما مجدد به کمک چسب سیلیکونی یا آکواریوم اطراف لوله خرطومی را آب بندی نمایید.
پس از آن خیلی آرام کابین را در جای خود بگذارید. شخص کمکی بایستی از زیر به شکلی لوله خرطومی را هدایت نموده که تا نشده و فشار باعث له شدن آن نشود.
کابین برعکس اتاقک دوش احتیاجی به آب بندی نخواهد داشت.

اتاق دوش

جلوگیری از نشت آب در کابین دوش

1- ابتدا به نوارهای لاستیکی ضد آب و زیرلایه‌های نگهدارنده آب اتاق دوش توجه کنید. این که اتاق دوش نشتی داشته باشد یا نه، ارتباط زیادی با کیفیت نامناسب نوارهای لاستیکی دارد.

در میان لوازم کابین دوش، نوار لاستیکی مهم‌ترین قسمت است که ممکن است باعث نشتی شود. در صورت وجود اتصال باید توجه کنیم که آیا قطعی وجود دارد یا خیر.

نوارهای لاستیکی برخی از اتاق‌های دوش ارزان قیمت موجود در بازار کیفیت مناسبی ندارند و زود خراب می‌شوند، حتی برخی از شیشه‌ها در تماس مستقیم با پایه سنگی هستند که باعث می‌شود شیشه شکسته و به راحتی نشت کند.

2- در مرحله دوم، بررسی کنید که آیا زهکشی کف صاف است و آب به راحتی عبور می‌کند. وقتی زهکشی مسدود شود، کابین دوش تبدیل به استخر می‌شود.

3- هنگام جمع شدن آب در کابین دوش پیشنهاد می‌کنیم کف کابین دوش را با شیارهای زهکشی بازسازی کنید. شیارهای زهکشی در اطراف ایجاد می‌شود و شیارهای خط آب در وسط باز می‌شوند. هنگامی که آب روی زمین می‌ریزد، به سرعت وارد شیارهای اطراف می‌شود. حتی اگر نتوان آن را تخلیه کرد، هیچ نشتی وجود نخواهد داشت.

جلوگیری از نشت آب در کابین دوش

پیشنهاد ما به شما خرید کابین دوش از برندی مطمئن و معتبر است ، از این رو ما به شما کابین دوش های فرس را که دارای 5 سال گارانتی بی قید و شرط و 15 سال خدمات پس از فروش منسجم می باشد ، معرفی می کنیم.

برای استعلام قیمت کابین دوش و زیردوشی با مشاوران ما در فروشگاه فرس کالا تماس بگیرید.

استعلام قیمت کابین دوش

2 دیدگاه در “نشت آب در کابین دوش و تعمیر آن

  1. SaBeri گفت:

    بسیار کمکم کرد خیلی عالی بود متشکرم

    1. forskala1 گفت:

      متشکرم از وقتی که برای خواندن گذاشتید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید