هود مخفی چیست ؟!

هود مخفی آشپزخانه

دستگاه هود به عنوان مکنده در بخشی از آشپزخانه یا هر فضای دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد و وظیفه تهویه ی هوا را برعهده دارد. این وسیله ی بسیار کاربردی دارای انواع مختلفی است و در حالت‌ها و سایزهای مختلفی به بازار ارائه می‌شوند. یکی از انواع بسیار محبوب هود آشپزخانه، هود مخفی است. در این مقاله قصد داریم به ویژگی های هود مخفی اشاره کنیم و این مدل هود را مورد بررسی قرار دهیم. پس با آریا فرس در ادامه همراه باشید.

چرا باید از هود آشپزخانه استفاده کنیم؟

سال‌ها قبل از این، آشپزخانه به طور کامل از فضای خانه جدا بود. اما با رواج پیدا کردن زندگی آپارتمان نشینی و کوچک‌تر شدن خانه‌ها، آشپزخانه مرز خاصی با خانه ندارد. یکی از مشکلاتی که در ارتباط با این آشپزخانه‌ها به وجود می‌آید این است که دود، بو، گرما و ذرات روغن و … از آشپزخانه به فضای خانه راه پیدا می‌کند. به همین دلیل در هر آشپزخانه‌ای نیاز به هود آشپزخانه احساس می‌شود.

هود آشپزخانه مخفی

ویژگی های هود مخفی

هود مخفی به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد بسیار محبوب است. برخی از مزایای هود مخفی عبارتند از:

  • از آن جایی که هود مخفی داخل کابینت قرار می‌گیرد و جلوی دید نیست، تأثیری در دکوراسیون آشپزخانه نخواهد داشت. به همین دلیل از این هود می‌توان در دکوراسیون‌های مختلف استفاده کرد. افرادی که به دنبال این هستند که هود لطمه‌ای به یکپارچگی کابینت‌ها وارد نکند، بهترین گزینه برای آن‌ها هود مخفی است.
  • اندازه هود مخفی در مقایسه با سایر هود آشپزخانه بسیار کوچک‌تر است و فضای کمتری اشغال می‌کند. به همین دلیل آشپزخانه‌هایی که کوچک هستند می‌توانند از هود مخفی با خیال راحت استفاده کنند زیرا نیازی نیست که فضای خاصی به هود اختصاص دهند.
  • قیمت هود مخفی نسبت به انواع دیگر مقرون به صرفه تر است. البته ممکن است هود مخفی که در آن تجهیزات خاصی به کار رفته باشد قیمت بیشتری نداشته باشند.
  • از دیگر مزایای هود مخفی می‌توان به این مورد اشاره کرد که به صورت کاملاً موازی با صفحه اجاق گاز قرار می‌گیرد. به همین دلیل تمام ذرات چربی و حرارت و بخار حاصل از آشپزی را به سرعت جذب می‌کند.

نصب هود مخفی

نصب هود مخفی باید حتما توسط افراد متخصص در این حوزه انجام شود. در صورتی که هود به درستی در جای خود نصب نشود عملکرد هود به صورت منفی تحت تأثیر قرار می‌گیرد و قدرت مکش آن پایین خواهد آمد. نکات مهمی که باید در نصب هود مخفی باید به آن دقت کرد عبارتند از:

  • فاصله هود تا اجاق گاز باید در هود ۶۵ تا ۸۰ سانتی متر باشد.
  • باید دقت شود که هود سطح گاز را پوشش بدهد.
  • اگر طول سیم کوتاه باشد از رابط استفاده شود. (از افزودن به طول سیم اجتناب کنید.)
  • لوله خروجی را هرگز با لوله‌های دیگر نظیر لوله بخاری، خروجی شومینه، خروجی لوله طبقات دیگر و لوله آبگرم کن متصل نکنید.
  • برای خروجی هود کوتاه‌ترین مسیر و کمترین زاویه را ایجاد کنید.

عملکرد هود مخفی چگونه است؟

هودهای مخفی همانند هود آشپزخانه های دیگر عمل میکنند و با موتوری که دارند، مکش را انجام میدهند و بوی غذا را از آشپزخانه دور کرده و تهویه را انجام میدهند. تنها مزیت این نوع هودها نسبت به هودهای دیگر، مخفی بودن آن ها است که این موضوع شاید جدای از مزیت معایبی نیز به همراه داشته باشد. برای مثال موتور این هودها زیاد قوی نیست و صدای زیادی نیز تولید میکنند که شاید برای برخی خوشایند نباشد.

هود مخفی

مزایای هود مخفی

از آنجایی که این نوع هودها ویژگی های خاص مخصوص به خود را دارند، میتوانند برای بسیاری از افراد مناسب باشند. هودهای مخفی به دور از چشم قرار میگیرند و همین موضوع باعث میشود تا آن ها کاملا مخفی باشند و زیبایی و شیک بودن خاصی به آشپزخانه هدیه بدهند. در ادامه به مزایای هود های مخفی میپردازیم:

  • ایجاد زیبایی: چون هود آشپزخانه در کابینت مخفی است و از چشم پنهان میماند تا حدی به زیبایی آشپزخانه مخصوصا آشپزخانه های کوچک کمک میکند.
  • ایجاد نظم: هودهای توکار در آشپزخانه های کوچک اهمیت بیشتری پیدا میکنند ، زیرا از شلوغ به نظر رسیدن آشپزخانه جلوگیری می کنند. اما وقتی هود از دید پنهان باشد، آشپزخانه کوچک مرتب تر و تمیز و بازتر به نظر میرسد.
  • مقرون به صرفه بودن: هودهای مخفی و یا توکار قیمت کمتری دارند و مقرون به صرفه تر هستند.

معایب هود مخفی

با تست های انجام شده بر روی اولین مدل های از نوع هود مخفی، مشخص شد که صدای هود آشپزخانه کمی بیشتر از مدل های دیگر است و حتی گزارش هایی مبنی بر قدرت مکش پایین وجود دارد، اما باید گفت که این مشکل در مدل های مدرن جدید بهبود یافته اند و توجه داشته باشید که قدرت مکش این هودها افزایش یافته است، اما مدل های جدید به گونه ای طراحی شده اند که صدای کمتری ایجاد کنند و این عیب را حذف کرده اند.

قیمت هود مخفی

اگر سری به بازار زده باشید، به خوبی میدانید که هودهای مخفی قیمت کمتری نسبت به هودهای روکار و سایر هودهای موجود در بازار دارند و این موضوع باعث شده است تا خریداران زیادی روی به خرید این هودها بیاورند. تو کار بودن، کیفیت بالا و مناسب بودن برای آشپزخانه های کوچک و شیک، باعث شده تا خریداران این نوع از هود ها افزایش یابد.

اگر قصد خرید هود آشپزخانه و یا خرید سینک ظرفشویی گرانیتی و دیگر تجهیزات آشپزخانه را دارید، پیشنهاد ما به شما خرید از برند معتبر فرس است که با گارانتی 2 ساله و 12 سال خدمات پس از فروش منسجم،  حس خوب خرید مطمئن را به شما اعطا میکند. محصولات فرس با قیمت پایین تری نسبت به سایر فروشگاه ها عرضه میشود تا رضایت مشریان خود را همواره به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید