کابین دوش چیست؟

کابین دوش چیست؟

نظم در هر محیطی می تواند دلیلی بر آرامش و زیبایی محیط اطراف شما باشد. استفاده از کابین دوش میتواند این نظم را در سرویس بهداشتی یا حمام شما برقرار کند.

در حال حاضر شیشه به یکی از محبوب ترین متریال ها در طراحی دکوراسیون فضاهای مختلف تبدیل شده است؛ از جمله موارد کاربرد شیشه در دکوراسیون منازل میتوان به پارتیشن های شیشه ای، شیشه های رنگی و تزئینی و کابین دوش های شیشه ای اشاره کرد.

کابین دوش، محفظه ای شیشه ای است که از چند پنل و یک سینی بزرگ برای کف تشکیل شده است؛ داخل این محفظه ضد آب بوده و آب به خارج از آن نفوذ نخواهد کرد و به همین دلیل نیازی نیست دیواره های داخلی آن را کاشی کاری کنید.

برای حمام‌ها با فضای کم و موقعیت‌هایی که معمولاً افراد به دنبال گرفتن یک دوش سریع هستند، کابین دوش انتخاب خوبی است.

کابین دوش ها در واقع فضای داخلی حمام را تقسیم می کنند؛ به همین دلیل برای منازلی که توالت و حمام آن ها در یک فضا است، بسیار مناسب هستند و یک فضای جداگانه ای را برای استحمام شما به وجود می آورند.

 

فضای داخلی حمام

برای انتخاب کابین دوش باید به نکات مختلفی توجه کنید؛ یکی از مهم ترین این نکات اندازه حمام شما است. واضح است که برای حمام های کوچک بهتر است از کابین دوش های کوچک استفاده کنید و اگر حمام شما فضای بزرگی دارد باید به سراغ کابین دوش های بزرگ تر بروید.

همچنین باید کابین دوشی متناسب با سبک حمام منزل خود انتخاب کنید که به زیباتر شدن فضای حمام کمک کند. در ادامه به معرفی و توضیح انواع کابین دوش ها میپردازیم:

انواع کابین دوش شیشه ای :

کابین دوش های باز یا اپن (Open Shower Cabins):

دلیل نامگذاری این نوع کابین دوش ها این است که این کابین ها سقف ندارند و فضای آن ها تنها از چهار طرف محدود میشود. طراحی این کابین دوش ها به گونه ای است که دو یا سه طرف آن به دیواره های حمام محدود شده و بقیه وجوه آن دیواره های شیشه ای کابین قرار دارد. به این نوع از کابین دوش ها اصطلاحا کابین دوش های گوشه ای گفته میشود.

همچنین اگر فضای حمام شما فرو رفتگی داشته باشد، میتوانید این کابین دوش ها را در این قسمت جا نمایی کنید. این کابین ها راه حلی ارزان و ساده برای طراحی داخلی مدرن و زیبای حمام به شمار میروند. برای نصب چنین کابین دوشی باید پارامترهایی را در نظر داشته باشید. اولین و مهم ترین قدم این است که پیش از نصب محیط حمام را آماده کنید؛ فضای مورد نظر باید کاملا ضد آب باشد. در غیر این صورت نصب کابین دوش غیر ممکن است. از آن جایی که این کابین دوش ها سقف ندارند، امکان استفاده از آن ها برای برخی کارها مانند آروماتراپی یا رایحه درمانی (درمان از طریق استنشاق یا مالیدن برخی روغن های گیاهی و دارویی)، دوش آب گرم یا حمام بخار وجود ندارد. لزومی ندارد که این کابین ها یک سینی در کف محفظه داشته باشند و میتوان آن ها را به طور مستقیم روی کف حمام نصب کرد. این قابلیت باعث شده است که این کابین ها گزینه مناسبی برای حمام هایی با فضای محدود باشند. انتخاب درب شفاف برای کابین دوش به بزرگ تر به نظر رسیدن فضای داخل حمام کمک میکند.

کابین دوش های باز یا اپن

 

کابین دوش های بسته (Close Shower Cabins):

نام دیگر آن جعبه دوش است زیرا این کابین ها دارای سقف بوده و از همه طرف با دیواره هایی محصور شده اند. این محفظه ها را میتوان در هر جایی که دارای چاهک فاضلاب و راهی برای خروج آب هستند نصب کرد. کابین دوش های بسته تفاوت هایی با سایر کابین ها دارند؛ تعداد عملکردهای این کابین دوش ها متفاوت بوده و دارای دو نوع کابین های ساده و کابین های چند منظوره هستند. کابین دوش های چند منظوره به غیر از دوش، یک یا چند عملکرد جداگانه نیز دارند. شکل و فرم این کابین دوش ها بسیار متنوع است و در انواع گرد، نیمه گرد، مستطیل، مربع و گوشه ای در بازار وجود دارند. از دیگر تفاوت هایی که این کابین دوش ها با سایر کابین دوش ها دارند می توان به ارتفای دوش، جنس سینی کف و متریال سازنده درب و دیواره ها اشاره کرد. از دیگر امکانات این کابین دوش ها قابلیت هیدروماساژ است که به دو صورت افقی و عمودی وجود دارد.

کابین دوش های بسته

مزیت های استفاده از کابین دوش

همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم کابین دوش شیشه ای به جای وان استفاده شده و به جداسازی فضای حمام از سرویس بهداشتی کمک میکند. در ادامه به برخی مزایای استفاده از کابین دوش اشاره میکنیم.

بهره وری و کارایی بالا

کابین دوش شیشه ای با طراحی کارآمدی که دارند، دوش گرفتن و استحمام را آسان و لذت بخش میکنند. این کابین ها ایمنی بالایی داشته و نیز باعث آسان شدن نظافت حمام میشوند. همچنین از اتلاف گرما جلوگیری کرده به سریع تر گرم شدن محیط حمام کمک میکنند. بنابراین دیگر نیازی به استفاده از پرده حمام نیست. کابین دوش ها مانع از نفوذ آب و رطوبت به سایر قسمت ها حمام میشوند و در صورت استفاده از این محفظه ها، از لیز شدن و آلوده شدن دیگر بخش های حمام جلوگیری میشود.

بهره وری و کارایی بالا کابین دوش شیشه ای

شرایط نگهداری آسان و عدم نیاز به تعمیرات

کابین دوش ها به غیر از پاک کردن باقی مانده صابون و شامپو و تمیز کردن لکه های آب به نگهداری خاصی نیاز ندارند؛ تمیز کردن و نظافت این محفظه ها و نگهداری مناسب از آن ها زمان زیادی نمیبرد و خطر خاصی ندارد.

مقاومت و دوام بالا

کابین دوش ها از متریال با کیفیتی ساخته شده اند و اگر به درستی از آن ها محافظت و نگهداری کنید، میتوانید تا سال های سال از آن ها استفاده کرده و نیازی نیست آن ها را تعویض کنید.

مدیریت و تفکیک فضا

از آن جایی که امروزه خانه ها کوچک تر و فضاها محدودتر شده، کابین دوش میتواند گزینه ایده آلی برای مدیریت فضا باشد. به خصوص اگر سرویس بهداشتی و حمام هر دو در یک فضا باشد، قرار دادن کابین دوش این دو قسمت را از یکدیگر جدا کرده و یک فضای خصوصی برای استحمام ایجاد میکند. در این صورت استفاده از این دو فضا برای افراد نیز راحت تر میشود.

مدیریت و تفکیک فضا

نصب کابین دوش

کابین دوش می بایست در کف تراز و بدون شیب نصب شود . شیشه های حمام می بایست کاملا عمود توسط پروفیل و یا یراق مخصوص به دیوار متصل شوند. نوارهای درزگیر آب بندی می بایست بین شیشه های ثابت و متحرک و شیشه دیوار نصب شود. در فضای زیر شیشه های متحرک حمام نیاز به یک پروفیل با ضخامت 1 الی 1.5 میلیمتر میباشد که از خروج آب به محیط خشک جلوگیری میکند. پیشنهاد میشود که حتما از نصاب ماهر برای نصب کابین دوش استفاده کنید.

نصب کابین دوش شیشه ای

قیمت کابین دوش فرس

قیمت کابین دوش شیشه ای شرکت فرس کالا در چندین مدل مختلف (جلوگرد، فریم فلت، فریم لس، لولائی، پارتیشن، لولائی) تولید می‌شوند و در تمامی آن‌ها می‌توان از انواع مختلف شیشه سکوریت در رنگ‌های مختلف کروم مات و براق، طلایی،سفید، مشکی … استفاده نمود. همچنین انواع طرح­ های سندبلاست (طرح‌های مختلف مات کننده غیر کارخانه‌ای) روی شیشه قابل اجراست. قیمت کابین دوش با توجه به مدل، ابعاد، رنگ شیشه و … متفاوت می باشد. پس از اندازه گیری ابعاد و انتخاب طرح مناسب می توانید با برقراری ارتباط با کارشناسان فروش ما تمامی اطلاعات لازم درباره انواع کابین دوش را کسب نمایید.

سوالات متداول شما

آیا طبق سایز سرویس بهداشتی و به صورت سفارشی ساخته میشود ؟

پاسخ: بله، با توجه به اینکه هر سرویس سایز منحصر به فردی دارد ساخت کابین دوش به صورت سفارشی رایج میباشد .

کوچکترین سایز کابین دوش چه سایزی میباشد؟

پاسخ: سایز 70×70 سانتیمتر کوچکترین سایز میباشد.

استاندارد سایز درب متحرک شیشه متحرک چقدر میباشد؟

پاسخ: 60 سانتیمتر کوچکترین سایز میباشد و 70 سانتیمتر بزرگترین سایز میباشد.

بهترین سایزهای کابین دوش چیست؟

پاسخ: سایزهای 90×90 ، 100×80  و 80×120 بهترین سایزهای کابین دوش میباشد.

بهترین سایزهای کابین دوش چیست؟

استاندارد ارتفاع کابین دوش چقدر می باشد؟

پاسخ: در محیط دوش ارتفاع 2 متر میباشد و روی وان 1.5 متر میباشد.

برای خرید و استعلام قیمت کابین دوش شیشه ای، جکوزی، سینک گرانیتی و دیگر محصولات با مشاوران ما در تماس باشید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

گروه صنعتی فرس در تلاش است که بهترین نوع کالا را با نازلترین خدمات و قیمت ها به شما ارائه دهد.

استاندارد ارتفاع کابین دوش چقدر می باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید