فواید آب درمانی

فایده آب درمانی

آب درمانی روشی برای بهیود سلامتی انسان با آب میباشد و همچنین روشی درمانی به منظور کاهش درد و افزایش دامنه حرکات مفاصل و قدرت اندام با استفاده از آب است. آب درمانی بدون تردید یکی از بهترین روش های درمانی برای اکثر افرادی است که مشکلات استخوانی دارند.

آسیب ها و مشکلات جسمی مانند آرتروز، رماتیسم و گرفتگی عضلات نه تنها از نظر بدنی ما را محدود میکنند، بلکه از لحاظ روحی نیز زندگی ما را تحت تاثیر قرار میدهند. در حال حاضر یکی از بهترین راهکارهایی که میتواند آسیب های بدنی را به سررعت بهبود بخشد، آب درمانی میباشد.

فواید آب درمانی

*تقویت عضلات بدن

آب درمانی برای تقویت ماهیچه های بدن موثر است. به این صورت که افزایش دمای آب وان، وان جکوری که معمولا بین 34 تا 37 درجه سانتی گراد است و همچنین وجود مقاومت آب، باعث کاهش اسپاسم و نرم شدن مفاصل ماهیچه ها میشود.

با وجود مقاومت، انجام تمرین های ورزشی ماهیچه ها را بیشتر درگیر کرده و آب گرم نیز به افزایش جریان گردش خون کمک میکند.

تقویت عضلاب بدن

 

*بهبود عملکرد قلب و شش ها

فشار معمول و متداول مایعات را فشار هیدروستاتیکی میگویند. از آن جا که آب چگال تر از هوا است، فشار بیشتری بر بدن اعمال میکند. به این ترتیب، عملکرد قلب و شش ها بهتر خواهد شد. فشار ناشی از آب درمانی به ماهیچه ها و مفاصل، دردهای مزمن را هم کاهش میدهد.

آب درمانی بهبود عملکرد قلب و شش ها

*درمان افسرگی

معمولا قرار گرفتن در آب میتواند با اولین واکنش ها یعنی احساس رضایت، آرامش فردی همراه شود. معمولا درمان در محیط آب میتواند علاوه بر جنبه های پزشکی، حس مثبتی در بیمار ایجاد و از لحاظ روحی به فرد کمک کند.

درمان افسرگی

*درمان دیسک کمر

کمر درد ناشی از التهاب یا بیرون زدگی دیسک کمر، یکی از دردناک ترین و سخت ترین آسیب های فیزیکی محسوب میشود. نشستن ، راه رفتن و به طور کلی فعالیت های روزانه مان را تحت تاثیر قرار میدهد. تقویت عضلات کمر و پاها در بهبود این درد موثر است.

به همین دلیل آب درمانی گزینه مناسبی است. قرار گرفتن در آب و افزایش گردش خون در بدن باعث بهبود درد و تمرین های کشش و قدرت موجب تقویت عضلات میشوند.

آب درمانی درمان دیسک کمر

*دیگر خواص آب درمانی

-سلامت و زیبایی پوست و مو

-بهبود تعادل و هماهنگی

-بازیابی عضلات فلج شده

-افزایش سوخت و ساز

-پیشگیری از پوکی استخوان

-تسکین درد

-بهبود تغذیه بافت ها

-افزایش اعتماد به نفس

-بهبود کیفیت خواب

دیگر خواص آب درمانی

انواع آب درمانی ها

-آب درمانی باحمام( کابین دوش شیشه ای ) 

-آب درمانی با آب گرم

-آب درمانی با وان جکوزی

-آب درمانی با استخر

انواع آب درمانی ها

از آب درمانی چه انتظاری باید داشت

فیزیوتراپیست شما ممکن است یک دوره پنج یا شش جلسه 30 دقیقه ای آب درمانی را پیشنهاد کند. این ممکن است جلسات گروهی باشد – گاهی اوقات، اما نه همیشه، با افرادی که شرایط مشابهی دارند. با این حال، تمرینات پیشنهادی برای شما همچنان شخصی خواهد بود.

همه بیمارستان ها استخرهای آب درمانی مخصوص به خود را ندارند، بنابراین ممکن است نیاز به سفر داشته باشید.

هر دارویی که ممکن است نیاز داشته باشید – چه برای آرتریت یا برای هر بیماری دیگری که ممکن است داشته باشید.

برای بهره مندی از آب درمانی، نیازی به شنا ندارید – اگرچه شنا نیز شکل خوبی از ورزش برای آرتریت است. استخر معمولاً کم عمق است، اما ممکن است عمق آن متفاوت باشد، بنابراین می توانید در عمق مناسب خود ورزش کنید.

چند پله به داخل استخر خواهید رفت، اما اگر با پله ها مشکل دارید، یک بالابر مکانیکی نیز وجود دارد که شما را به داخل و خارج از آب می برد. در صورت نیاز یک ریل در اطراف کناره های استخر برای پشتیبانی بیشتر وجود خواهد داشت.

هنگامی که در آب هستید، یک فیزیوتراپیست، یا گاهی اوقات یک دستیار فیزیوتراپی با آموزش های ویژه، شما را از طریق یک سری تمرینات متناسب با نیاز، قدرت و تحرک شما راهنمایی می کند. معمولا تمرکز روی حرکات آهسته و کنترل شده و آرامش است.

از آنجایی که آب به شما کمک می کند ممکن است احساس کنید که می توانید بیش از حد معمول ورزش کنید، بنابراین مراقب باشید که زیاده روی نکنید. با این حال، احساس خستگی بعد از یک جلسه آب درمانی کاملاً طبیعی است.

نتیجه گیری

آب درمانی به‌عنوان روشی درمانی برای مشکلات عضلانی – استخوانی، فواید و مضرات گوناگونی دارد. به‌طورکلی قرار گرفتن در آب و انجام تمرین‌های کششی و قدرتی به تقویت عضلات و کاهش درد کمک فراوانی می‌کند.با این آب معجزهگر میتوانیم، حرکات درمانی، طراحیهای مؤثر در برنامههای ورزشی، بهرهبرداری از تجهیزات و تجربیات موفق، تمرینات توانبخشی بیماریهای ارتوپدیک شایع، انواع توانبخشیها در نقاط گوناگون بدن، زهرزدایی، رهایی از استرس و فشارهای روانی، جلوگیری از بسیاری از بیماریها و ایجاد نشاط و شادی را برای خود به ارمغان بیاوریم.

آب درمانی با استخر زیاد توصیه نمیشود زیرا در آب استخر میکروب هایی زیادی وجود دارد و نه تنها آب درمانی فایده ندارد بلکه شاید باعث به وجود آمدن میکروب و غفونت در بدن شود.بهترین آب درمانی در حمام شخص و یا وان و جکوزی خانگی میباشد.

گروه صنعتی فرس در تلاش است محصولات اعم از ( وان، جکوزی، سینک گرانیتی و …) را با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید