ابعاد استاندارد کابین دوش شیشه ای!

ابعاد استاندارد کابین دوش شیشه ای

امروزه معماران در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های مسکونی علاوه بر حال و پذیرایی، به فضاهایی مانند حمام و سرویس بهداشتی نیز توجه دارند که می‌تواند در زیبایی منزل شما تأثیر بسیاری داشته باشند.

برای ایجاد این دکوراسیون متفاوت و زیبا می‌توان کارهای مختلفی را انجام داد. یکی از مناسبترین کارها، نصب یک کابین دوش جذاب و زیبا است که می‌تواند حس خوبی را در هنگام دوش گرفتن برای شما فراهم آورد. به طور کلی، شیشه یکی از بهترین متریال‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی است که باعث بزرگتر جلوه دادن و زیباتر کردن فضا می‌شود.

کابین دوش شیشه ای چیست؟

کابین دوش، وسیله‌ای در طراحی دکوراسیون ( Decoration Design ) است که از متریال‌هایی مانند شیشه ساخته می‌شود‌. این نوع کابین‌ها در جاهای مختلفی همچون منازل مسکونی، هتل‌ها، آرایشگاه‌ها، باشگا‌ه‌ها، استخرها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

افراد در این فضاهای کوچک؛ اما بسیار لاکچری، می‌توانند یک دوش آرامش‌بخش بگیرند و از حریم خصوصی بسیار عالی برخوردار باشند. در خانه‌های آپارتمانی امروزی که از فضای کافی برای تفکیک حمام و توالت برخوردار نیستند، کابین دوش در ابعاد مختلف می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

کابین دوش شیشه ای دارای مزایای فراوانی است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نظافت آسان حمام
  • ایمنی بالا
  • عدم نفوذ آب و رطوبت به دیگر بخش‌های حمام
  • جدا کردن فضای دوش از سایر قسمت‌های حمام
  • جلوگیری از اتلاف انرژی
  • گرم شدن سریع فضای دوش
  • استفاده بهینه از فضاهای کوچک
  • سر و لیز نشدن سایر قسمت‌های حمام

با توجه به مزایای فوق، امروزه در اغلب کشورهای اروپایی علاوه بر استفاده از وان جکوزی از دور دوشی استفاده می‌کنند که هم‌سطح با سایر قسمت‌های حمام است.

ابعاد استاندراد کابین

ابعاد استاندارد کابین دوش

برای کابین دوش تنها یک سایز مشخص که نتوان از آن تخطی کرد وجود ندارد و شما می‌توانید بسته به فضا و نیز انتخاب و سلیقه‌ی خودتان، مشخص کنید که کابین دوش حمام در چه ابعادی برای شما تولید شود.

عرض کابین: معمولاً بین 80 تا 100 سانتیمتر (31 تا 39 اینچ) است.

 طول کابین: معمولاً بین 80 تا 120 سانتیمتر (31 تا 47 اینچ) است.

ارتفاع کابین: معمولاً بین 180 تا 220 سانتیمتر (71 تا 87 اینچ) است. 

ارتفاع استاندارد در نظر گرفته‌شده برای کابین‌ها از 170 یا 190 سانتیمتر تا 210 یا 240 سانتیمتر است. لازم به ذکر است که کاهش ارتفاع از 200 سانتی‌متر قابل‌اجرا است، اما به دلیل کاهش کارایی آن توصیه نمی‌شود. زیرا ممکن است ارتفاع دوش آب از ارتفاع کابین بیشتر بوده و موجب پاشش آب به خارج از کابین دوش شود.

اجرای کابین با ارتفاعی بیش از 200 سانتیمتر نیز غیرممکن نیست، اما به دلیل افزایش وزن شیشه عمر کابین را کوتاه می‌کند و توصیه نمی‌شود. به‌این‌ترتیب، لازم است در اجرای این دسته کابین‌ها از فریم استفاده شود.

اندازه‌های بیان‌شده را می‌توان با توجه به فضای قابل‌استفاده تغییر داد، اما توصیه می‌شود از اندازه‌های متوسط (90*90 سانتیمتر در انواع گرد و مربعی و 100*90 سانتیمتر در کابین مستطیلی) کوچک‌تر نشود.

زیرا کابین‌هایی با ابعاد کمتر می‌توانند دست‌وپا گیر باشند و دوش گرفتن را برای شما دشوار کنند. توجه داشته باشید که راحتی شما و تناسب کابین با سایر قسمت‌های فضا (برای مثال، در فضای مشترک حمام و دستشویی) در اولویت قرار دارند. شما همچنین می‌توانید ابعاد را به گونه‌ای سفارش دهید که قرار دادن وان جکوزی و… در آن امکان‌پذیر باشد.

ابعاد استاندارد کابین دوش

زیردوشی

زیردوشی از جنس فایبرگلاس است که در زیر فضای دوش در کف حمام نصب می‌شود تا این موضوع را تضمین کند که آب از محوطه مخصوص دوش خارج نشود و همچنین آب‌بندی و مکش آب به خوبی صورت گیرد.

زیردوشی ها در ابعاد مشخص و استاندارد و در شکل‌های مربعی، مستطیلی و گرد (قوس دار) و با ارتفاع‌های مختلف و مشخص ساخته می‌شوند. می‌توان بر روی انواع مختلف زیر دوشی ها کابین دوش نصب نمود که در این صورت، نیازی به استفاده از سنگ لبه در زیر کابین دوش نمی‌باشد.

خرید کابین دوش

هنگام خرید کابین دوش شیشه ای مهم‌ترین فاکتوری که به آن توجه می‌شود، اندازه و ابعاد کابین است‌. این اندازه باید متناسب با فضا باشد؛ در غیر این صورت نه ‌تنها باعث بهینه‌سازی فضا نشده، بلکه کارایی فضای شما را کاهش می‌دهد‌. از مزایای استفاده از کابین دوش، افزایش ظرفیت‌‌های محیط است.

باید حتما به این نکته توجه کنید که برای کابین‌ها، اندازه و ابعاد استانداردی وجود دارند که براساس اندازه زیردوشی تعیین می‌گردند. علاوه‌بر این کابین‌های آماده، امکان سفارش کابین از تولیدکنندگان نیز برای شما فراهم‌ است.

ابعاد استاندارد کابین حمام 2

سوالات متداول

قیمت کابین دوش بر چه اساسی است؟

قیمت کابین دوش بر حسب متر مربع و ابعاد و طرح شیشه و رنگ فریم محاسبه میشود.

آیا ابعاد سفارشی قابل تولید هستند؟

بله، گروه صنعتی فرس قادر به تولید انواع دیوایدر، کابین دوش حمام و پارتیشن در ابعاد سفارشی شماست.

آیا ابعاد کابین دوش بر اساس نوع کابین متفاوت است؟

بله، ابعاد کابین دوش ممکن است بر اساس نوع کابین متفاوت باشد. برخی از نوع‌های کابین دوش شامل کابین دوش با فریم، کابین دوش بدون فریم و فریم لس هستند و هر کدام ممکن است ابعاد خاص خود را داشته باشند.

آیا ابعاد کابین دوش برای افراد با نیازهای ویژه متفاوت است؟

بله، برای افراد با نیازهای ویژه مانند افراد با معلولیت یا نیازهای حرکتی محدود، ابعاد کابین دوش ممکن است متفاوت باشد. در این موارد، کابین‌های دوش با ابعاد بزرگتر و فضای بیشتری برای حرکت و استفاده را در نظر می‌گیرند. همچنین، برخی از کابین‌های دوش طراحی شده‌اند تا به نیازهای خاص افراد با معلولیت پاسخ دهند، مانند کابین‌های دوش با ورودی‌های پایین تر، دستگیره‌های قابل دسترسی و غیره.

آیا کابین دوش ها و شیشه شامل گارانتی میشود؟

بله، تمامی محصولات فرس دارای 5 سال گارانتی معتبر شرکتی است.

آیا برای اندازه گیری نیاز به متخصص داریم؟

خیر، اما در صورت نیاز شما متخصصان ما برای اندازه گیری حمام شما به محل اعزام میشوند.

اگر قصد خرید کابین دوش شیشه ای، زیردوشی و جکوزی و دیگر تجهیزات بهداشتی ساختمان را دارید با مشاوران ما در تماس باشید و از مشاوره ی رایگان استفاده کنید.

ابعاد کابین حمام

شیشه های سکوریت به کار برده شده در کابین دوش های فرس ضخامت 6 تا 10 میلی متری دارند و شما را از داشتن کابینی با کیفیت مطمئن میکند. اگر قصد خرید کابین دوش شیشه ای، زیردوشی و جکوزی و دیگر تجهیزات بهداشتی ساختمان را دارید با مشاوران ما در تماس باشید و از مشاوره ی رایگان استفاده کنید. شماره های درج شده در سایت شما را مستقیما به واحد فنی و فروش آریا فرس وصل میکند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید