انواع زیردوشی – کدام جنس بهتر است؟

انواع زیردوشی

زیردوشی یکی از بخش هایی است که با توجه به تغییراتی که در طراحی داخلی حمام های منزل امروزی به وجود آمده است، به زیر کابین دوش و یا حمام منزل اضافه شده است. زیردوشی معمولا دارای تشریحاتی است که اگر به خوبی آنها را درک کنیم قطعا نوع و جنس مرغوبی را انتخاب خواهیم کرد.

زیردوشی چیست؟

دکوراسیون داخلی حمام علاوه بر زیبایی، باید بهداشتی نیز باشد. زیردوشی، یک اکسسوری غیر قابل استفاده و یا تجملی برای فضای یک حمام لوکس نیست. استفاده از زیردوشی پاسخ مستقیم به مشکل تجمع آب در کف حمام و نفوذ رطوبت به بخش‌های دور از دوش است.

زیردوشی بیشتر درون کابین دوش مورد استفاده قرار می‌گیرد و اندازه ی آن به اندازه کابین دوش شیشه ای شما بستگی دارد. در صورت استفاده از زیردوشی نیازی به ایجاد سنگ لبه در اطراف کابین دوش نمیباشد.

به صورت ساده تر یکی از دلایلی که از زیردوشی استفاده میشود این است که باعث کاهش رطوبت در حمام میشود. از لحاظ بهداشتی نیز دارای اهمیت زیادی است. از نظر دکوراسیون نیز میتوانید یک دکور جالب و تمیز را برای حمام منزل خود انتخاب کنید که از زیردوشی، دوردوشی، جکوزی و … تشکیل شده است.
اگرچه معمولاً تصور می شود زیردوشی در یک حمام فقط لایه سطحی براق و زیبا است که به شکل جزیی از حمام قابل مشاهده است، اما کف هر مدل زیردوشی از اجزای لایه ای تشکیل شده است که هر یک برای عملکرد و دوام کف آن ضروری است، بنابراین باید بدانید که استفاده از زیردوشی در یک حمام باعث میشود ، شما در حمام خود آسایش داشته و راحتی بیشتری را تجربه کنید. در ادامه به معرفی انواع زیردوشی میپردازیم.

انواع زیردوشی 2

انواع زیردوشی

جنس زیردوشی از فاکتورهای مهم در خرید و انتخاب زیردوشی است. انتخاب جنس زیردوشی با توجه به سلیقه مشتری و انتظاری که از محصول دارد بستگی دارد. متداول‌ترین زیردوشی‌های موجود در بازار عبارتند از:

زیردوشی فایبرگلاس

زیردوشی فایبر گلاس از ترکیب مواد کامپوزیتی و فایبرگلاس ( fiberglass ) ساخته شده و یکی از پرطرفدارترین زیردوشی ها می باشد. تنوع رنگ، اندازه و مقاومت بالا از ویژگی های بارز زیر دوشی فایبرگلاس است. زیر دوشی فایبرگلاس بسیار سبک است و بعنوان زیر دوشی روکار و یا متحرک بهترین گزینه است.

زیردوشی لعابی

زیردوشی لعابی به دلیل ترکیب با فلز و ورقه ی فولادی از استحکام بالایی برخوردار است. با توجه به این ویژگی، زیردوشی لعابی از نفوذ رطوبت به داخل فلز جلوگیری میکند. مهمترین مزیت زیر دوشی لعابی، نداشتن انعطاف و مقاومت بالای آن در برابر شکستگی است و از معایب این مدل می توان به مسئله ی خوردگی به مرور زمان و پس از شکسته شدن لایه لعابی اشاره کرد.

زیردوشی چینی

زیردوشی چینی با توجه به اینکه از سرامیک چینی ساخته شده است، نسبت به سایر جنس ها از وزن و قیمت بالایی برخوردار است. زیر دوشی چینی دارای لعاب یکدست و محکمی میباشد. اگر قصد خرید زیردوشی چینی را دارید با توجه به احتمال شکستگی آن، بهتر است به صورت زیر دوشی توکار یا ثابت نصب شود.

زیر دوشی پلاستیکی

زیردوشی پلاستیکی همانطور که از نامش مشخص است، از جنسی پلاستیکی دارد. با توجه به جنس به کار رفته کاملا سبک و منعطف است. زیردوشی پلاستیکی را به راحتی میتوانید جا به جا کنید و در فواصل زمانی مشخص آن را تعویض کنید. زیر دوشی پلاستیکی بسیار ارزان قیمت بوده و استفاده از آن راحت میباشد. زیر دوشی پلاستیکی تمام مزایا و معایب جنس پلاستیک را دارد، با این حال طرفداران زیادی ندارد.

در ادامه گروه صنعتی فرس به مقایسه ی زیردوشی فایبرگلاس با جنس های دیگر زیردوشی میپردازد.

انواع زیردوشی - فایبرگلاس

مقایسه زیردوشی فایبرگلاس با جنس های دیگر

عایق حرارتی

زیردوشی فایبرگلاس: دارای خواص حرارتی بالا و می‌تواند حرارت را به خوبی عایق بزند.

سایر زیردوشی‌ها: ممکن است خواص حرارتی کمتری داشته باشند و عایق کارایی کمتری داشته باشند.

عایق صوتی

زیردوشی فایبرگلاس: علاوه بر عایق حرارتی، عایق صوتی خوبی نیز دارد.

سایر زیردوشی‌ها: ممکن است عایق صوتی آن‌ها کمتر باشد و توانایی کاهش نویز را به اندازه‌ی فایبرگلاس نداشته باشند.

مقاومت در برابر رطوبت

 زیردوشی فایبرگلاس: مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد و می‌تواند از خطر ساییدگی و فساد به دلیل رطوبت جلوگیری کند.

سایر زیردوشی‌ها: ممکن است در برابر رطوبت کمتر مقاوم باشند و بتوانند در معرض خطر فاسد شدن قرار بگیرند.

هزینه و نصب

زیردوشی فایبرگلاس: معمولاً هزینه نسبتاً مناسبی دارد و نصب آن نیز به راحتی انجام می‌شود.

سایر زیردوشی‌ها: هزینه و نصب آن‌ها ممکن است بیشتر و پیچیده‌تر باشد.

انواع زیردوشی 3

سوالات متداول شما

چه ویژگی‌هایی در زیردوشی فایبرگلاس برتری دارد؟

زیردوشی فایبرگلاس دارای خواص عایق حرارتی و صوتی بالا است که می‌تواند به بهبود کیفیت حفظ حرارت و کاهش صدا در محیط کمک کند.

آیا زیردوشی فایبرگلاس مناسب برای منزل من است؟

زیردوشی فایبرگلاس برای منزل‌هایی که نیاز به عایق حرارتی و صوتی دارند، مناسب است. همچنین، اگر قصد دارید انرژی مصرفی خود را کاهش دهید، زیردوشی فایبرگلاس یک گزینه خوب است.

چگونه می‌توانم زیردوشی فایبرگلاس را نصب کنم؟

برای نصب زیردوشی فایبرگلاس، ابتدا باید سطح زیرسقف را تمیز کرده و سپس نصب کنترل بخار و آب بر روی آن را آغاز کنید. سپس می‌توانید فولادهای آرماتور و سپس زیردوشی فایبرگلاس را نصب کنید.

خرید زیردوشی

جهت خرید زیردوشی فایبرگلاس، خرید جکوزی، کابین دوش و دیگر محصولات می‌توانید به فروشگاه‌ اینترنتی فرس مراجعه کنید. قبل از خرید، حتما از کیفیت و اندازه مناسب زیردوشی برای نیازهای خود اطمینان حاصل کنید.

جهت خرید زیردوشی فایبرگلاس یا مشاوارن ما در تماس باشید و از مشاوره ی رایگان بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید