حمام کردن کودک

حمام کردن می‌تواند یکی از موقعیت‌‌های استرس‌ آور برای کودکان و والدین باشد. والدین بیشتر مواقع در مورد اینکه کودکانشان در حمام ایمن باشند و در مدت زمان معقول تمیز و پاکیزه هم بشود با کودکشان در کشمکش هستند. از سوی دیگر کودکان بیشتر برای حمام رفتن مقاومت می‌کنند.

حمام کردن به شکل ایمن و به تنهایی در کابین دوش های ما، یکی از مهم‌ترین مهارت‌های رشدی برای بچه‌ها است تا به سمت مستقل شدن هرچه بیشتر بروند.

حمام با احتیاط

نکات حمام کردن بدون خطر

  1. هرگز کودک را در حمام تنها رها نکنید.
  2. بهترین راه برای جلوگیری از حوادث این است که کودک در وان یا صندلی مخصوص کودک قرار بدهید. آبهای اضافی روی زمین را خشک کنید و مطمئن شوید که صابون روی سطح حمام نمانده باشد (برای جلوگیری از سر خوردن).
  3. پشت دست خود را زیر آب قرار دهید تا مطمئن شوید خیلی سرد یا خیلی گرم نباشد. (پشت دستتان از کف دست شما حساس‌تر است).
  4. شیر آب را با فوم و کاور مخصوص شیر آب بپوشانید تا کودکان نسبت به آسیب دیدگی در امان باشد.
  5. از کف‌پوش‌هایی با اصطکاک کم در بیرون و داخل حمام و وان استفاده کنید.از وان مخصوص کودک استفاده کنید و مطمئن شوید که وزن کودک از میزان وزن قابل تحمل وان کمتر است(اطلاعات روی برچسب وان را چک کنید).
  6. همچنین میتوانید برای داشتن جکوزی امن و سالم برای کودک خود میتوانید از شرکت ما خرید کنید
حمام کردن کودک با نتیجه خوب
  1.  قبل از حمام همه چیزهایی که نیاز دارید را همراهتان بیاورید(حوله، لباس، صابون و…)
  2.  کودکتان را تشویق کنید تا خودش وسایلش را حمل کند. این کار به او مسئولیت‌پذیری و اهمیت برنامه‌ریزی را یاد میدهد.
  3.  اجازه دهید کودک حوله، لباس و اسباب‌بازی‌هایش را خودش با سلیقه خودش انتخواب کند. با این کار او حس می‌کند نقش بیشتری دارد و مهارت‌های همکاری و تصمیم‌گیری او نیز ارتقا می‌یابد. (این کار از موقعیت‌هایی مثل فراموش کردن حوله که جذابیت حمام را از بین می‌برد و باعث می‌شود کودک خیس در حمام بماند، جلوگیری می‌کند)
  4. اگر کودک بالای 4 سال دارید به احتمال زیاد شما به یک کابین دوش شیشه ای مطمئن احتیاج دارید که کودک شما در محیطی زیبا و شیشه ای و امن حمام کند.

حمام درست کودک

حمام جذاب برای کودکان

  1. به کودک خود زمان بدهید تا دستانش را زیر شیر آب بگیرد و برای حمام آماده شود و یاد بگیرد که بازی با آب می‌تواند جذاب باشد.
  2. کودکان برای داشتن لحظات خوب، احتیاج به اسباب‌بازی‌های مخصوص ندارند.
  3. بسیاری از وسایل آشپزخانه می‌تواند اسباب‌بازی‌های عالی و مناسبی باشد مثل استفاده از لیوان برای آب ریختن روی بدن خود.
  4. اسباب‌بازی‌ها را هربارعوض کنید تا برای کودکتان خسته کننده نباشد.

آموزش مستقل حمام کردن کودک

  1. از آنها بخواهید یک اسباب‌بازی را (حیوان یا عروسک) حمام کنند. با این‌کار می‌توانند مهارت‌های بهداشتی و نظافتی را یاد بگیرند.
  2. کودکتان را تشویق کنید همانطور که خود را می‌شوید، اسم همان عضو بدن را بلند و با آواز بخواند. شما می‌توانید یک آهنگ کامل که شامل تمام اعضای بدن باشد، بسازید.
  3. رفتن پیش یک مشاور کودک برای رفع مشکلات احساسی کودک میتواند گذینه مناسبی برای شما باشد.(raisingchildren)
  4. زیر دوشی حمام برای ظاهر حمام بسیار مهم است و در مثبت اندیشی کودک شما تاثیر زیادی دارد.
  5. ناخن های کودک را کوتاه کنید . هنگامی که نوزادان با ناخن های بلدی به دنیا می آیند باید ناخن های آن ها را گرفته تا به خود آسیبی نزنند. میتوانید از ناخن گیر های مخصوص کودکان نیز استفاده کنید .
  6. میتوانید بعد از حمام برای تمیز کردن و خشک کردن بیرون گوش از پنبه استفاده کنید برای داخل گوش ها این کار را انجام ندهید
  7. خشک کردن کودک بعد از حمام یکی از نکات مهم برای جلوگیری از سرماخوردگی و مریض شدن کودکان است بهتر است با یک حوله نرم و گرم شده کودک را خشک کنید.
  8. همچنین برای پاک کردن گوش فرزندان خو از گوش پاکن استفاده نکنید ممکن است به گوش کودک آسیب برساند.
  9. همچنین برای خشک کردن کودک خود از سشوار استفاده نکنید ممکن است گرمای ان برای کودک کناسب نباشد.

20 نکته حمام کودک

کلام اخر

بهترین روش برای داشتن حمام خوب درست مراقبت از کودک است،درواقع این مهم ترین نکته در زمینه نگهداری از کودکان است.درهنگام حمام کودکان بهتر است که مراقبت ها و مواظبت های ضروری انجام شود تا مشکلی برای کودکتان پیش نیاید.

سوالات متداول

چگونه می توانم پسرم را تمیز کنم ؟

با تکه ای اسنفج یا پارچۀ فلانل، اطراف بیضه ها و بین باسن او را بشویید و به خوبی آب بکشید. احتیاجی به شستن پوست سر آلت کودک نمی باشد. چنانچه سعی کنید آن را عقب کشیده تا تمیزش کنید بیشتر سبب صدمه زدن به کودک خواهید شد.

چگونه می توانم دخترم را تمیز کنم ؟

با تکه ای اسنفج یا پارچه فلانل مرطوب، به آرامی دستگاه تناسلی را از جلو و به سمت عقب تمیز کنید. این کار مانع از رسیدن میکروب مواد دفعی مقعد به داخل مجرا و یا واژن کودک می گردد و به انجام هیچ کار دیگری ضروری نیست.

چطور موهای کودکم را بشویم ؟

موهای فرزندتان را با صابونی لطیف بشویید. می توانید کودک را در حوله ای بپیچید و بعد در وان قرار دهید.

آیا هنوز او را باید در وان کودک بشویم ؟

احتمالاً تا 6 ماهگی نیاز به استفاده از وان جکوزی را احساس می کنید، اگر چه بعضی کودکان زودتر از 6 ماهگی استفاده از حمام معمولی را آغاز می کنند. در حدود شش ماهگی، به دلیل تحرک زیاد کودک، جکوزی مخصوص کودک بیش از اندازه کوچک خواهد بود.

اگر قصد خرید وان جکوزی و کابین دوش دارید فرس کالا این موقعیت رو برای شما مشتریان عزیز فراهم کرده تا با کمترین قیمت در بازار بالا ترین کیفیت رو دریافت کنید.همجنین محصولات ما دارای ۵ سال گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش است.

حمام کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید