موتور بلوئر چیست؟

در این مقاله گروه صنعتی فرس قصد دارد کمی تخصصی تر به یکی از مهمترین تجهیزات وان جکوزی خانگی یعنی موتور بلوئر بپردازد. پس تا پایان این سفر کوتاه با ما همراه باشید تا نحوه ی عملکرد و ضرورت این موتور را مورد بررسی قرار دهیم.

موتور بلوئر جکوزی

بلوئر جکوزی یکی از رایج ‌ترین تجهیزات جکوزی میباشد که بدون وجود این قطعه، جکوزی به یک حوضچه آب گرم معمولی تبدیل میشود. برای پاسخ به این سوال که بلوئر جکوزی چیست میتوان گفت که بلوئر جکوزی یا همان حباب ساز، به موتور های دمنده هوا گفته می شود که با مکش جریان هوای ایجاد شده و دمیدن آن به درون آب از طریق جت های جکوزی، باعث ایجاد حباب در سطح آب میشوند. این حباب های ایجاد شده توسط موتور پرقدرت بلوئر جکوزی، عملکردی شبیه به ماساژور داشته و حس آرام بخشی به بدن میدهد.

حباب های ایجاد شده توسط بلوئر ، علاوه بر انتقال حس خوب و تسکین عضلات، ظاهر زیباتری نیز به سطح جکوزی میدهند. وجود این آپشن ضروری یعنی بلوئر جکوزی در جکوزی خانگی، قیمت جکوزی را افزایش میدهد.

کیفیت و قدرت موتور بلوئر جکوزی نکته بسیار مهمی در نحوه عملکرد و طول عمر آن است. بدیهی است که هر چه بلوئر جکوزی کیفیت و قدرت بالاتری داشته باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. فرس کالا موتور بلوئر قدرتمند جکوزی های خود را 5 سال گارانتی میکند.

موتور بلوئر جکوزی

نحوه عملکرد موتور بلوئر

همانطور که گفته شد، بلوئر جکوزی یا حباب ساز، دمنده و انتقال دهنده جریان هوا است. این جریان هوا توسط فن هایی که در داخل بلوئر جکوزی تعبیه شده است، ایجاد می شود. جت پمپ وان جکوزی دارای نازل های ماساژور و پاشش است.

این نازل ها دو ورودی دارند که به صورت دو لوله ی تو در تو قرار میگیرند. یک لوله با قطر کم تر به عنوان خروجی هوا، در داخل لوله اصلی که قطر بیشتری دارد، قرار گرفته و به پمپ جکوزی وصل میشود.

هنگامی که آب توسط پمپ جکوزی با شتاب از لوله بزرگ تر خارج میگردد، بر روی لوله کوچک تر (خروجی هوا) خلا ایجاد کرده و باعث مخلوط شدن هوا و آب میشود. این فرآیند، موجب مکش هوا و ایجاد حباب در آب خارج شده از نازل میگردد.

از بلوئر جکوزی، به عنوان پمپ هوا برای افزایش حباب ها استفاده میشود. وجود این حباب ها و ایجاد فشار ملایم آب در جکوزی، خاصیت درمانی به وان جکوزی میبخشد.

نحوه عملکرد موتور بلوئر

اجزای موتور بلوئر چیست؟

بلوئر جکوزی که یک دستگاه مکانیکی میباشد، از اجزای داخلی مهمی تشکیل شده است. از جمله این اجزای مهم میتوان حباب ساز، موتور، شیر چک و شیر چکشی و ضربه ای را نام برد. موتور بلوئر جکوزی باعث میشود که در کف جکوزی هوا دهی انجام شده و خاصیت ماساژور داشته باشد.

اجزای موتور بلوئر چیست؟

راهکار افزایش طول عمر بلوئر جکوزی چیست ؟

شایع ترین عامل آسیب دیدن و خراب شدن بلوئر جکوزی، ورود آب و رطوبت درون سیستم بلوئر است. اگر لوله کشی های بلوئر به درستی انجام نشود، ممکن است آب به درون محفظه و سیستم بلوئر برگردد و به موتور و سایر قطعات داخلی آن آسیب برساند. برای جلوگیری از این اتفاق و افزایش طول عمر بلوئر جکوزی، دو راهکار وجود دارد.

روش اول، نصب شیر چک می باشد. یک شیر کنترل یک طرفه ، پس از بلوئر نصب می شود تا از حباب ساز در برابر ورود آب محافظت کند. زیرا در غیر اینصورت، سرعت زیاد موتور، ممکن است بلوئر جکوزی را خراب کند. شیر چک، دریچه را برای خروج هوا باز کرده و سپس با اتمام آن بسته میشود.

به این ترتیب آب نمیتواند وارد شود. باید توجه داشت که در هنگام تعویض بلوئر جکوزی، یک شیر چک جدید نصب گردد. زیرا حاوی قطعات ریزی است که احتمال استهلاک و خراب شدن آن ها بسیار بالا است. بنا بر این با تعویض آن، موتور بلوئر خود را در برابر ورود آب به محفظه داخلی آن، بیمه میکنید.

یکی دیگر از راهکار های افزایش عمر بلوئر جکوزی و جلوگیری از خراب شدن آن، حلقه کردن لوله کشی حباب ساز در بالا تر از سطح آب جکوزی است که به آن حلقه هارتفورد میگوییم. استفاده از حلقه هارتفورد بالاتر از سطح آب در لوله کشی شیر ها، باعث به وجود آمدن یک حفره هوا در بالا ترین نقطه آن و جلوگیری از سرریز بیشتر آب میشود.

راهکار افزایش طول عمر بلوئر جکوزی چیست ؟

تفاوت پمپ جکوزی با موتور بلوئر چیست؟

بلوئر جکوزی دارای ویژگی های مشابهی با پمپ جکوزی است. همانند پمپ جکوزی، یک الکترو موتور که به یک یا چند پروانه متصل است، با چرخش خود، به جریان هوای عبوری از دمنده انرژی بیشتری میبخشد. در نتیجه سرعت و فشار جریان هوا به طور چشمگیری افزایش مییابد.

اما بلوئر جکوزی تفاوت هایی نیز با پمپ جکوزی دارد. مهم ترین تفاوت بلویر جکوزی با پمپ جکوزی، سرعت و تعداد دور موتور در دقیقه است. بلوئر جکوزی سرعت بالاتری داشته و تعداد دور موتور آن در دقیقه بیشتر است. به همین دلیل بلوئر جکوزی نسبت به پمپ جکوزی، انرژی بسیار بیشتری به جریان هوای عبوری میدهد.

تفاوت پمپ جکوزی با موتور بلوئر چیست؟

مزایای موتور بلوئر چیست؟

خاصیت درمانی و آرامش بخشی جکوزی خانگی، به بلوئر جکوزی بسته است. همان طور که پیشتر بیان شد، حباب های ایجاد شده توسط بلوئر جکوزی و برخورد با فشار آب به پوست و سطح بدن، حسی آرامش بخش به افراد داده و به تسکین گرفتگی ها و درد های عضلانی، کمک شایانی میکند.

از مزیت های دیگر وجود این حباب ها در جکوزی میتوان تشکیل لایه پوششی در برابر تابش نور مستقیم خورشید اشاره کرد. بدین ترتیب در حفظ دوام و استحکام بدنه جکوزی نیز موثر است.

آریا فرس امیدوار است در پایان این سفر کوتاه توانسته باشد به بخش کوچکی از سوالات شما پاسخ داده باشد. جهت اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره ی رایگان و خرید کابین دوش، سینک گرانیتی و دیگر محصولات بهداشتی ساختمان و لوازم آشپزخانه با مشاوران ما در تماس باشید.

خریدی مطمئن را با برندی معتبر مثل آریا فرس تجربه کنید چرا که محصولات ما دارای 5 سال گارانتی بی قید و شزط و 15 سال خدمات پس از فروش است.

مزایای موتور بلوئر چیست؟

اندازه موتور بلوئر آنقدرها هم پیچیده نیست. در سه اندازه اصلی عرضه می شوند: 1، 1½ و 2 اسب بخار هستند.

طول کل لوله: هر چه مدت زمان طولانی تر باشد، موتور به قدرت بیشتری نیاز دارد. برای اسپاهای قابل حمل و بسته های آبگرم، معمولاً تعیین آن دشوار نیست. برای سیستم‌های جزء یا سیستم‌هایی که بسته آبگرم در فاصله‌ای دورتر از کشتی نصب شده است، باید میزان لوله بین موتور و لوله‌کشی هوای آبگرم را دقیقاً تعیین کنید. عوامل زیر را در نظر داشته باشید:

تعداد چرخش های 90 درجه: به یاد داشته باشید که این چرخش ها به کاری که یک دمنده باید انجام دهد تا هوا را وارد آبگرم کند می افزاید. عمق آب: فشار آب وارد شده به کانال هوا یا انژکتورهای هوا باید با نیروی فشار هوا مقابله شود. از طریق لوله کشی هرچه عمق آب بیشتر باشد، بار دمنده بیشتر است.

تعداد و اندازه سوراخ‌های هوا یا انژکتورهای هوا: همانطور که گفته شد، تعداد بسیار کم یا کوچک سوراخ‌های هوا یا انژکتورهای هوا می‌تواند منجر به کار بیش از حد و گرمای بیش از حد واحد شود. تولید کنندگان راه هایی برای گنجاندن این عوامل در طرح های اندازه گیری خود پیدا کرده اند. بسیاری از آنها جداول مفیدی را برای اندازه مناسب ارائه می دهند.

اکثر موتور ها در دنیای قطعات برای کاربردهای مسکونی سبک طراحی شده اند و حداکثر 15 تا 20 دقیقه در هر زمان کار می کنند. اینها در یک محیط تجاری با زمان کار طولانی یا با بارهای سنگین حمام دوام نمی آورند. در کاربردهای سنگین، بهتر است یک موتور هوا با درجه تجاری نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید