مزایای گاز رومیزی

اجاق گاز رومیزی

صفحه ای که شاید تا چند سال پیش اجاق گاز صفحه ای با توکار به اندازه الان مورد استقبال قرار نگرفته بود ولی در حال حاضر به خاطر کوچک تر شدن منازل و به ویژه آشپزخانه ها خیلی از خانواده ها به اجبار و یا خواست خود به این مدل اجاق گاز روی آورده اند و قطعا هر وسیله ای دارای یک سری نقاط قوت و یک سری نقاط منفی می باشد. البته شاید در نگاه کلی نکات مثبت بیشتر باشد که در این نوشته به آنها خواهیم پرداخت.اجاق گازها از اصلی ترین و مهمترین اجزا یک آشپزخانه هستند، اجاق گازهای مدرن امروزی اغلب بنام اجاق گازهای صفحه ای یا رومیزی ( توکار ) معروفند و در اشکال و طرحهای متنوع و متریال مختلف در بازار دیده می شوند.

اجاق‌ گاز رومیزی بهتر است یا اجاق‌گاز معمولی؟

انتخاب بین اجاق‌ گاز رومیزی و اجاق‌ گاز معمولی به نیازها و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

اجاق‌گاز معمولی یک واحد مستقل است که روی زمین قرار می‌گیرد و به منبع گاز متصل می‌شود. معمولاً چهار یا پنج شعله و یک فر دارد. اجاق‌ گاز معمولی امکانات و آپشن‌های بیشتری نسبت به اجاق‌ گاز رومیزی دارد. این گاز یک انتخاب محبوب برای آشپزخانه‌های بزرگ و برای کسانی است که برای پخت‌وپز و پذیرایی از مهمانان زیادی به اجاق‌گاز بزرگ‌تر نیاز دارند.

از طرف دیگر، اجاق‌ گاز رومیزی یک واحد کوچک‌تر است که روی پیشخوان یا میز آشپزخانه قرار می‌گیرد و نصب آن نسبت به اجاق‌ گاز معمولی راحت‌تر است و نیازی به اتصال دائمی ندارد. اگر قصد داشته باشید در آینده جابه‌جا شوید می‌تواند یک مزیت باشد. انتخاب خوبی برای آشپزخانه‌های کوچک‌تر یا کسانی باشد که مرتب غذا نمی‌پزند محسوب می‌شود. از نظر هزینه اجاق‌ گاز رومیزی معمولاً ارزان‌تر از اجاق‌ گاز معمولی است اگرچه بسته به نوع، مدل و ویژگی‌های خاص می‌تواند متفاوت باشد.

گاز رومیزی

یکی دیگر از نکات مهم هنگام انتخاب بین اجاق‌ گاز رومیزی و اجاق‌ گاز معمولی، مبحث ایمنی است. هر دو گزینه در صورت استفاده صحیح ایمن هستند، اما یک اجاق‌ گاز معمولی اگر به‌درستی نصب نشود یا به‌درستی نگهداری نشود، می‌تواند به طور بالقوه خطرناک‌تر باشد.

در نهایت، مهم است که هنگام انتخاب بین اجاق‌ گاز رومیزی و اجاق‌گاز معمولی، طراحی آشپزخانه خود را در نظر بگیرید. اگر به دنبال آشپزخانه‌ای مدرن و مینیمال هستید، اجاق‌ گاز رومیزی می‌تواند گزینه بهتری باشد، درحالی‌که اگر به دنبال آشپزخانه‌ای سنتی هستید، اجاق‌ گاز معمولی می‌تواند مناسب‌تر باشد.

انواع اجاق گازهای صفحه ای

 همانطور که از اسم آنها پیداست، روی قسمتی از اشپزخانه مثل میزهای مخصوص یا کابینت ها نصب شده و قابل جابجایی نیستند. تعداد شعله های این مدل گازها از یک شعله شروع شده و به ۶ شعله هم می رسد. این مدل اجاق گازها اکثرا گاز سوز هستند اما انواع مدلهای برقی با صفحه های لمسی و دیجیتال هم وجود که توسط چند شرکت خارجی و داخلی تولید می شوند که بسیار شیک و زیبا هستند و جلوه و زیبایی خاصی به دکوراسیون آشپزخانه می دهند. و به چند دسته کلی تقسیم میشوند

  1. اجاق گازهای رومیزی با نمای استیل ( استفاده از استیل ضد زنگ با تحمل حرارت بالا )
  2. اجاق گازهای رومیزی با نمای شیشه ای شیشه‌ای ( در برند های معرف شیشه آنها تا 300 درجه را میتواند تحمل نماید )
  3. اجاق گاز‌های رومیزی استیل شیشه‌ای ( ترکیبی از شیشه و استیل )
  4. اجاق گازهای رومیزی سرامیکی ( که به خاطر مصرف برق بالا در این مورد توجه قرار نگرفته اند )

گازرومیزی

برای خرید جکوزی خانگی کلیک کنید …

مزایای کلی این مدل اجاق گاز های صفحه ای

1 : استفاده از فضای کمتر و قابل نصب در اکثر آشپزخانه ها

2 : هماهنگی بالا بین کابینت و زیبایی بیشتر در طراحی

3 : انواع رنگ و قابلت ست شدن با بقیه لوازم

4 : تنوع بسیار بالای سایز از 30 سانت تا 120 سانت

5 : امکان طراحی صفحه چدن با ظاهر های متفاوت از یک تکه تا پنج تکه

6 : سرعت عمل بالاتر در هنگام تمیز نمودن

7 : امکان استفاده از فضای زیر اجاق گاز

8 : استفاده از گاز صفحه‌ای در نقاط مختلف آشپزخانه را خواهید داشت حتی به صورت جزیره

معایب استفاده از اجاق‌ گاز رومیزی

استفاده از اجاق‌ گاز رومیزی دارای معایبی نیز می‌باشد که در ادامه به معایب اجاق‌ گاز رومیزی می‌پردازیم.

  • در صورت نصب اجاق‌ گاز رومیزی در آشپزخانه امکان برداشتن و یا جابه‌جایی آن وجود ندارد.
  • بر خلاف اجاق‌گازهای معمولی، اجاق‌گاز رومیزی فر متصل به خود ندارد.
  • اگر به طور هم‌زمان از تمامی شعله‌های اجاق‌گاز استفاده کنید با کمبود فشار گاز خروجی مواجه خواهید شد.
  • به دلیل حساس‌بودن سطح گاز رومیزی امکان استفاده از ظروف خیلی بزرگ و سنگین وجود ندارد.

انتخاب اجاق‌گاز متناسب با آشپزخانه

بعد از پی‌بردن به مزایا و معایب اجاق‌گاز رومیزی باید به انتخاب یک اجاق‌ گاز خوب برویم. اولین گزینه در انتخاب اجاق‌گاز رومیزی آینده‌نگری است؛ زیرا ممکن است شما در مهمانی‌ها خود برای آشپزی نیاز به شعله‌های بیشتری نسبت به آشپزی روزانه خود داشته باشید نکته دوم رعایت فاصله گاز از یخچال و یا سایر لوازم‌خانگی‌های موجود در آشپزخانه است؛ زیرا حرارت گاز باعث فرسودگی آنها می‌شود. بهترین تعداد شعله اجاق‌گاز ۵ شعله است؛ چون آشپزی راحت‌تری را برای شما رقم خواهد زد؛ اما اگر دارای محدودیت فضا در آشپزخانه خود بودید بهترین انتخاب اجاق‌ گاز رومیزی ۴ شعله است. برای خرید گاز مناسب باید به مزایا و معایب اجاق‌گاز رومیزی دقت کنید.

در اینجا به تعریف انواعی از اجاق‌ گازها می‌پردازیم تا بتوانید باتوجه‌به ویژگی‌هایی که هر گاز دارد بهترین نوع اجاق‌ گاز را با نظر به نیازهای خودتان، انتخاب کنید؛

  1. اجاق‌ گاز رومیزی: این روزها، رایج‌ترین اجاق‌گاز در بین مردم هستند و در اکثر خانه‌ها یافت می‌شوند. این اجاق‌ها سطح پخت‌وپز مسطحی دارند و به‌راحتی قابل‌استفاده و تمیزکردن هستند. برخی از اجاق‌ گازهای رومیزی نیز دارای امکانات اضافی هستند.
  2. اجاق‌ گاز توکار: این اجاق‌ گازها در پیشخوان آشپزخانه تعبیه می‌شوند و می‌توانند ظاهری شیک‌تر در آشپزخانه ایجاد کنند. امروزه آنها با ویژگی‌هایی مانند؛ اجاق‌های دوتایی، شعله‌های پرقدرت و کنترل‌های دیجیتال عرضه می‌شوند.
  3. اجاق‌گاز قابل‌حمل: این اجاق‌ گازها برای فعالیت در فضای باز یا استفاده در مکان‌هایی که منبع برق وجود ندارد ایده‌آل هستند. آنها به‌راحتی قابل‌حمل هستند و برای کمپینگ، پیک‌نیک یا آشپزی در فضای باز ایده‌آل به‌حساب می‌آیند.
  4. اجاق‌ گاز با راندمان بالا: این اجاق‌ گازها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که مصرف انرژی بیشتری داشته باشند. دارای آپشن‌هایی مانند شعله‌های پرقدرت‌تر و اجاق‌های همرفت هستند.
  5. اجاق‌ گاز حرفه‌ای: این نوع اجاق‌ گازها برای استفاده در محیط‌های تجاری و با تولید بالا مانند رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها طراحی شده‌اند. آنها اغلب دارای ویژگی‌های اضافی مانند شعله‌های پرقدرت، اجاق‌های دوتایی و ساختار مستحکم‌تر هستند

گاز

در پایان این مقاله امیدواریم توانسته باشیم شما را در خرید اجاق‌ گاز به‌خوبی راهنمایی کرده باشیم. مشاوران ما در گروه صنعتی فرس به تمامی سوالات شما پاسخگو خواهند بود و می توانید برای استعلام قیمت دیگر لوازم آشپزخانه از جمله سینک ظرفشویی گرانیتی با آنها در ارتباط باشید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید